13 augusti

Ja, helt sjukt att det redan är den 13:e augusti. Att det bara är 2 veckor kvar till skolan känns helt otroligt och väldigt plågsamt. Dock har jag ju bara ett år kvar, till skillnad från vissa andra stackare. Det finns delade känslor med att bara ha ett år kvar. För vem vet vad som händer efter gymnasiet och studenten? Ska man börja plugga vidare på en gång och till vad? Vad bestämmer sig alla vänner för?

Frågorna är många och även fast man kan vara väldigt less på skolan kan det samtidigt också vara en trygghet. Varje morgon när man vaknar vet man att man kommer till skolan, till samma klass och människor som dagen tidigare. Det känns bra och när man tänker efter kanske jag har en lite speciell klass, men alla är respekterade av alla och ingen behöver känna sig utfryst. Nog för att jag själv kanske inte tycker om vissa personer, så respekterar jag ju alla eftersom de är sig själva.

På dagens schema stod en väldigt lång sovmorgon, vilket jag också fullföljde. Skönt att bara slappa för en dag. Kvällen ägnades inte helt ovanligt åt träning, vilken gick riktigt bra. Sen skadar det ju aldrig att man har en sån bra gemenskap i laget som vi har och att vi har roligt tillsammans. Vissa är lite mer speciella än andra vilket gör det hela lite extra roligt. Jag menar, vissa är mer rädd för en liten liten groda än för björnen som det ryktas finns i krokarna. Näe, tjejer .. även fast det går lite tungt och allt inte riktigt går som vi vill och tycker så kommer vi att klara det, vi klarar det tillsammans! Som vi säger är vi ett lag, vi vinner som ett lag och vi förlorar som ett lag.

Kvällen finns det väl inte så mycket att berätta om. Mer än att vissa personer är mys, mer mys än andra. Jag säger bara: shit vilka vänner jag har, helt sjukt! Verkligen världens bästa.

Imorgon blir det ganska tidig uppstigning med träning på förmiddagen. Känns ganska skönt att styrketräna lite då och då. Sedan på kvällen är träningen inställd och istället ska vi samlas på smitingen för att lira lite beachvolley. Tränarna tror som vanligt att de är några slags gudar som ska vinna allt, men imorgon ska vi få ner de på jorden. Storstryk ska de få!

Aja, sängdags! Puss och godnatt, världens bästa vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0