hoppsan

Ja, nog har jag varit väldigt dålig på att skriva i bloggen på senaste. Men förhoppningsvis kanske det blir ändring på det. Man hinner inte med så mycket just för stunden. Mamma och pappa är i Thailand så vi måste ju sköta allt med städning, hunden, syrran, träningarna, jobb och skola. Tur att de kommer hem på torsdag säger jag bara, jag saknar dem.

Så, vad har mer hänt sen sist. Ja, inte så speciellt mycket förutom en massa plugg i skolan och en massa träningar med träningsvärk som följd. Men får man träningsvärk vet man ju faktiskt att man har tränat riktigt och att övningarna har tagit där de skulle.

Igår (fredag) hade jag svenska tal som jag inte alls hade orkat förbereda med tanke på en person som tydligen inte verkar förstå vad man säger. Men trots detta gick det ganska bra, när jag väl stod där och skulle prata så flöt det bara på och det är nog enda gången jag riktigt har kunnat improvisera. Efter skolan hade vi fotbollsträning med skollaget, vilken inte varade länge för min del. Efter kanske 10 minuter hade jag hunnit kliva snett, med den "dåliga" foten. Trodde att det kanske inte var så allvarligt, men vi drog på ett bandage och sedan efter en kvart när vi kollade hade den börjat svälla ändå, vilket betydde att det inte blev något mer spel  för mig igår. Lite taskig timeing är det även med tanke på att det är första SM-polspelet på tisdag, hemma i Landgrenshallen. De matcherna ligger ju definitivt i riskzonen för min del och är det som det är idag tror jag inte att jag kommer att kunna vara med på planen. I vilket fall som helst kommer jag att vara där med laget, hur det än blir, men jag hoppas givetvis att jag ska kunna spela.

På kvällen hade jag och Andreas bestämt att vi skulle ses och titta på idol. Kan säga att jag definitivt inte hade något att klaga på den kvällen. Eller jo, det finns faktiskt lite saker. Tänk att man aldrig får vara ifred liksom. Jag förstår inte. Tänk om jag skulle hålla på sådär när han var med dig, det finns inte i mitt huvud. Men jag kanske ska börja jag också, så får du känna på hur roligt det är.

Näe, nu ska jag börja göra mig i ordning. Det blir mys med tjejerna om ett par timmar. Middag - tacos !!! och stad, land och rike skulle jag tro. Det lär ju bli en massa asgarv som vanligt också.

Vi hörs =D puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0