Wiiie

Idag kom mamma och pappa hem. Dagen började med att jag och Jossi åkte till skolan för att skriva nationella i engelska, vilket kändes rätt bra. Efter lunchen åkte vi och hämtade mamma och pappa på busstationen. Kramkalas och visst var de bruna, inte helt förvånande. Borde man inte vara brun om man varit borta i 16 dagar i Thailand kanske? Jaja, när vi väl kom hem blev hunden helt galen när hon såg att de kommit hem. Helt överlycklig och skuttandes kom hon ner för trappan.

Sedan bar det av tillbaka till skolan igen. Samhällskunskap och Hälsa, harmoni & rörelse stod på tur. Eftermiddagen gick faktiskt ganska snabbt om jag ska vara ärlig. Redovisningen som vi hade på HHR gick faktiskt bättre än jag trodde och även fast jag inte hade antecknat ett piss kunde jag stå där och tala fritt, kändes skitbra.

Efter skolan var det tänkt att jag och Jossi skulle åka och köpa födelsedagspresent till lillasyrran som fyller år imorgon. Men vi var otroligt trötta och sluta, så vi beslutade oss för att hon ska få presenten imorgon eftermiddag istället då vi kommer hem från skolan. Det blir nog bra, roligare att inte få alla presenter direkt på morgonen kanske. Sen kan jag ju säga att jag definitivt inte kommer att tacka nej till tårta. Dock jobbar jag 15-19 imorgon och förhoppningsvis ska jag vara med Andreas efter det, men det är ännu inte riktigt säkert.

Skoldagen imorgon verkar ändå bli ganska lugn. Ingen läxa och inget speciellt att göra. Bara att jobba på som vanligt på lektionerna och ska försöka ta vara på tiden och plugga riktigt till fysikprovet på måndag. På torsdag är det dags för ett nytt matteprov också, vilket kanske inte känns alldeles strålande. Sen ska säkerligen engelskauppgiften också in vilket är ett tecken att det kommer en massa att göra nu innan jullovet kommer. Men det är bara att hålla ut, jag menar, efter jul är engelskakursen avslutad, matte e-kursen likaså, svenskan kommer vara så gott som avslutad den också, psykologin kommer att vara klar och säkerligen någon till kurs också.

Det går alltså mot ljusare tider. Studenten närmar sig med stormsteg och det börjar bli dags att bestämma mönster och färg på klänningen till balen. Lite nice att jag ska få min sydd av en bekant, då blir den förmodligen inte som alla andras.

Men näe, nu ska jag ta och skriva min HHR-dagbok för att sedan ta och joina min bästa vän (sängen). Upp och gratta syrran halv 7 imorgon och hur underbart är det inte att behöva ta ut hunden imorgonbitti? - Obeskrivligt.

Puss och god natt med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0