18/10

Ja, idag har det varit en ganska okej dag ändå. Trots en lång och dryg dag i skolan känns det ändå som att jag inte är överdrivet stressad, men det kommer väl. Till veckan är det hur mycket som helst som ska göras, några prov och några redovisningar. Men efter den veckan är det lov och det ska bli så otroligt skönt! Vet inte om jag har tagit på mig att jobba under lovet, men några dagar ska jag verkligen bara sova ut och ta vara på mig själv.

Jag känner mer och mer att jag kan avgöra vilka av alla vänner som är äkta och oäkta. Det riktigt känns hela tiden vilka som kommer en närmare och det känns tryggt på nåt vis. Man vet att man alltid har vissa kvar, att de alltid stannar kvar vad som än händer. Det handlar ganska mycket om att ge och ta, vilket funkar otroligt bra med vissa. Vissa är mer lik en själv än vad andra är, men ändå så är alla lika mycket värda.

Kvällen har varit otroligt bra dessutom. Ingen stress, ingen panik utan bara lugn och väldigt bra sällskap. Inte illa om det skulle vara så varje eftermiddag och kväll liksom. Men det är tyvärr omöjligt i mitt liv just nu, med tanke på skolan.

Har alltid funderat på varför jag valde natur, eftersom det är oerhört slitsamt. Men innerst inne vet jag ändå att jag kommer att ha igen det senare i livet, vilket är grymt bra. Ska försöka leva upp till mina planer och mål också; mer sömn, mindre stress och lite mer träning. Jag tror att de tre grejerna kommer att få mig att må bättre än jag gör nu.

Näe, nu måste jag göra psykologiläxan, sen är det verkligen hög tid för sängen. Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0