Lördag

Ja, shit vad helgen rusar iväg. Imorgon är det söndag och dags för jobb. Egentligen skulle jag vara ledig hela den här helgen, men en som jag jobbar med var tvungen att byta bort och eftersom hon alltid är generös och gör det när jag behöver så måste jag ju förstås ställa upp tillbaka. Känns lite slitsamt, fattar inte varför jag är så otroligt trött egentligen, men det kan väl bero på att jag inte sover så mycket som man borde sova. Men detta leder i sin tur att jag bara jobbar lördag nästa helg, vilket kan vara skönt.

Det är snart lov. Bara den här veckan kvar i skolan sen en heeeeeeel veckas lov. Gud vad jag längtar! Sova, slappa och bara ta hand om mig själv. En hel del mys lär det ju också bli. Men åter till sista veckan i skolan. Nationella i svenska har dragit igång, muntliga. 5 minuter ska jag stå inför klassen, på darrande ben, med ett hjärta som slår tre gånger så fort som normalt och skakande händer. Det ska nog gå bra. Jag tycker ändå att det känns bättre när det är på svenska. Engelskan längtar jag däremot inte till, jag kommer nog inte kunna sova nätterna innan ens. Kanske bara är tur att man aldrig kommer att bli kändis, jag skulle nog aldrig palla trycket.
På fredag är det psykologiprov också. Dags att börja läsa. Nog för att psykologi är intressant, men det är lite jobbigt att kunna alla termer och psykologiska begrepp. Men läser man lite grann varje dag nu fram till fredag så tror jag nog att det inte ska vara några problem. Sen var det någon skit på hälsa harmoni och rörelse som ska vara klart till på torsdag också, men det känns inte direkt som någon stor grej. Ingen stress och panik inför det liksom.

Näe, nyss åkte tjejerna. Några utav de vill säga, vissa kunde ju inte komma. Men det var mys som vanligt. Mat, tv, snack och en massa skratt. Det går inte att komma undan helt enkelt, man skrattar alltid så man har ont i magen när man skiljs åt, vilket känns great.

Nu ska jag ta och joina en av mina bästa vänner (sängen). Hade inte varit helt fel om du var här, kan jag ju lugnt säga. Men jobb imorgon och sova närmast på schemat. Puss och god natt, sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0