Att filosofera

Det kan kännas väldigt skönt ibland, men jobbigt andra gånger. Ofta kan det vara klokt att stanna upp och fundera lite över vad man verkligen håller på med och vill göra. Man kan inte alltid slänga sig in i saker utan att först ha tänkt igenom dessa och det lär man sig eftersom.

Satt och funderade över studenten häromdagen. Snacka om att allt gick fort och att man knappt hann fatta allt när man stod där på trappan. Jag saknar redan studenttiden och är lite avundsjuk på de som kommer att ta studenten nästa år. Men jag har haft mitt roliga och de ska få ha sitt. Jag hoppas bara att de som ska ta studenten nu kommer att njuta av det riktigt mycket, så att de inte ångrar sig efteråt.

Vad du egentligen håller på med har jag också funderat över. Jag förstår inte att du kan plåga dig själv på det viset och jag är ledsen att jag inte förstår varför du gör det. Men det är väl så det är, vissa saker begriper sig andra inte på utan det är bara en själv som förstår dem. Jag blir riktigt irriterad på att du gör såhär och jag tror att du känner det själv, men det är ditt val, ingen annans.

Ska försöka att sova skapligt idag. För imorgon ska jag jobba 9-15 till att börja med och efter det ska jag hem och vila och äta. Klockan 17 bär det av till Ullånger för match mot Höga Kusten. Jag hoppas innerligt att vi vinner, det skulle kännas grymt tungt annars. Vi får väl se hur det går att kliva upp imorgonbitti också, brukar ju vara rätt morgontrött. Tack och lov att man har nära till jobbet.

Sen kanske man ska passa på att nämna lite favoritmusik,
Rob Thomas - Time After Time (acoustic)
Staind - Everything Changes
Jason Mraz - I'm Yours
Lars Winnerbäck - Kom Ihåg Mig
Lars Winnerbäck - Du Hade Tid
Damien Rice - Cannonball
Gavin DeGraw - Chariot
Matchbox Twenty - Unwell (acoustic)
One Republic - Stop & Stare
Ben Folds - The Luckiest
Jupiter One - Countdown
The Killers - Read my mind
Chris Daughtry - What About Now
Carolina Liar - I'm Not Over

Det är bara att lyssna och njuta. God natt!

Lars Winnerbäck
Undra hur många du har hjälpt med dina texter. Mig har du i alla fall hjälpt.
Tack bästa, du är grym.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0