Helg

Igår jobbade jag, idag jobbade jag och imorgon ska jag jobba. Men det är lätt värt det. Igårkväll så var det folk här hemma, mamma och pappa hade surströmmingsskiva eller vad man ska kalla det. Så mot natten fick jag skjutsa hem allt folk och det gick väl bra.

I morse var det tänkt att jag, Jossi och Linnea skulle ses klockan 10.00 på brovalla för att slå lite bollar och så. Men vem som helst kan ju ana vad som hände. Jag snoozade och somnade om, vaknade fem i 10 och det var väl inte så bra. Jag ringde Jossi och vi om överens om att jag kunde vara hemma. För 11 spelade ju Sveriges damer match mot Argentina och klockan 12 skulle jag börja jobba. Tur för Sveriges damer att de vann idag vill jag lova, men man var inte direkt imponerad av spelet. De måste verkligen bättra sig.

Imorgon har vi match. Efter matchen i torsdags hoppas jag att det går betydligt mycket bättre imorgon. Vi kommer vara rätt ont om folk har jag hört, men för det betyder det inte att vi inte har någon chans. Alla kommer att kämpa och vem vet, det kanske går över förväntan. Det är alltid tryggt att spela på hemmaplan på något vis. Jag hoppas i alla fall att vi vinner, det är alltid jobbigt med förlust.

Nu ska jag snart in till stan, bara Jossi kommer hem. Ska laga middag med tjejerna och förmodligen spela lite spel osv. Det blir nog mysigt. Sen får vi väl passa på att peppa varandra också, inför matchen. Det lär väl kunna bli en del skratt också kan jag tänka mig.

Näe, nu ska jag kila. Vi hörs! Hejja.

Du är inte tokig alltså - tvärtom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0