Söndag

Idag är det söndag och dagen började med jobb. Hade passet 9-15 och det var lite klurigt eftersom jag hade en match som började klockan tre. Som tur var så var det hemmamatch och storasyster kunde komma en halvtimme tidigare. Så jag hann upp till matchen som varken började eller slutade så roligt. Vi spelade faktiskt riktigt bra men trots detta ledde Remsle med 6-2 efter första halvlek. Det kändes som de bara hade 6 lägen och också satte dessa.

I andra halvlek spelade vi ännu bättre än i första. Den halvleken slutade 4-2 till oss och därmed blev slutresultatet förlust med 8-6. Jag vet inte riktigt om det finns nåt att klaga på, fast jag vet att vissa verkar tycka det, inga namn. I alla fall så spelade vi en riktigt fin fotboll och det var lite oturligt att de var så otroligt vassa när de väl fick sina chanser. Laget jobbade riktigt starkt, men ändå känns det tungt och det har ju såklart också sina anledningar. Visst är förlust alltid tråkigt, men man kan förlora på ett bra och på ett dåligt sätt, idag tycker jag faktiskt att vi förlorade på ett bra sätt. Vi förlorade tillsammans och vi föll med flaggan i topp, sen vad vissa andra har för åsikter tycker jag inte att vi ska bry oss allt för mycket i, trots att jag själv gör det.

Tråkigt nog kommer jag inte kunna träna något den här veckan eftersom jag jobbar kväll. Men därför ska jag ut och springa på egen hand istället. Det har jag försökt göra när jag inte kan träna med gänget, men mest för min egen skull och inte för någon annans.

Kanske är det så att det här blir min sista säsong. Även fast det för det mesta känns roligt, så känns det också rätt tungt. Men som tidigare år har jag också funderat på att lägga av, men sedan när hösten väl kommer och man inte har spelat på ett tag, så känner man sig ändå riktigt sugen på att lira igen. Vi får väl se vad som händer och sker.

Ikväll ska det inte bli en allt för sen kväll. Nog för att jag inte börjar jobba förrän klockan två, men ska upp och springa innan jobbet också. Känner mig rätt trött och så också, så det ska bli riktigt skönt att sova.

Imorgon börjar alla skolan och det känns faktiskt bara skönt att man själv inte gör det just nu. Nog för att man kommer sakna det sociala, men samtidigt behöver jag inte tänka på allt plugg längre och det är så otroligt skönt! Vi får se när man kommer igång och pluggar igen och till vad, det är inget jag tänker tokfundera på just nu. Jag ska jobba nåt år och fundera, låta det komma som det kommer. Kanske får man en liten vink på vad man vill göra och då är det bara att slå till helt enkelt.

Nu ska jag kika lite på tv, sen sova. Skönt att Caroline är hemma igen i alla fall. Vi hörs! Hejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0