Dagen före den stora dagen

Imorgon är det dags för studenten. Helt sjukt att vi ska gå ut där på trappan imorgon och inte gå tillbaka dit mer. Visst blir det kanske någon skola framöver, men det blir inte alls på samma vis. Jag känner både lycka och ångest. Man vill inte lämna alla som man lärt känna, men samtidigt är man glad att man har klarat av allt. Visst har man sagt att man ska hålla kontakten och så vidare, men det kommer inte alls bli på samma vis. Känns helt sjukt i alla fall, men som sagt både bra och dåligt.

Det var dags för studentdansen idag. Snacka om sjukt fult men roligt. Mycket skratt vill jag lova och stämningen var rätt bra trots det pissiga vädret. Jag hoppas innerligt att vädret imorgon kommer att vara bra. Enligt SMHI skulle det vara sol, men man får väl se hur det blir med det.

Champangefrukost imorgon klockan 9. Efter det är det dags för kyrkan klockan 11 och därefter betygsutdelning. Sedan smäller det! Helt sjukt. Alla minuter, timmar, dagar och år man har gått i skolan är slut. Det är nu som livet börjar, det är nu som man måste bestämma vad man vill göra av det.

Jag har åtminstone bestämt vad jag ska göra nu efter studenten. Inte blir det att plugga vidare direkt inte, jag vet ju inte ens vad jag vill bli. Istället ska jag jobba på OKQ8 hos far och mor. Det känns som det kommer att vara rätt skönt, med tanke på att man är van och att det är nära till jobbet. Flytta hemifrån gör jag nog inte heller på ett tag även om jag är rätt sugen ibland. Ne, bo hemma och spara är väl ändå ett bra spartips tycker jag.

Näe, nu ska jag städa lite, det måste ju vara någorlunda okej när allt folk kommer imorgon. Tråkigt dock att mormor inte kan komma. Det känns jobbigt att hon är så pass svag. Men jag och Jossi får gå dit imorgon och hälsa på innan vi kommer hem till resten av släktingarna.

Men vi hörs! Ha det så himla bra för det tänker jag i alla fall ha!

Kommentarer
Postat av: Josefine

- För vi har tagit studeenteeeeeeeen, fyfan vad vi är bra!!

2008-06-13 @ 18:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0