Fundering

Ibland kan jag undra vad det är för fel på folk och allt som oftast kommer jag fram till att allt eller det mesta handlar om avundsjuka. Bara för att någon annan är bättre så snackar man skit för att få sig själv att framstå som ännu bättre, det är löjligt. Jag känner bara ilska vid sådana tillfällen men det finns ändå inte så mycket att göra. Man måste inse att de som snackar skit och försöker få en annan att framstå som sämre saknar någonting, kan det vara självförtroende och självkänsla? - Guess so.

Jag personligen tycker att man är stark om man går emot strömmen. Tyvärr är det för få som gör det och kanske är det för att de inte får direkt stöd av andra. Men jag säger bara att om fler skulle göra som dessa skulle det kanske vara bättre än vad det är idag. Vissa kommer fatta vad jag menar när de läser, vissa inte. Men man måste våga vara sig själv och stå för vad man vill och inte vill göra, för de som gör det, det är de som kommer att lyckas.

Dagen har väl fungerat rätt bra. Vi blev klar med båten och den blev faktiskt bättre än vi hade förväntat oss. Sånt gör en riktigt glad, vet inte hur länge den lyckan höll i sig men länge var det allt. Hoppas bara att den är bra nog att ta hem poängen vid sjöslaget. Monumentet har vi kommit en bit på också, det blir väl nästa projekt nu efter sjöslaget då, dansen måste vi väl också engagera oss i.

Matchen ikväll var väl kanske inte mycket att orda om. Kändes segt från min sida och gjorde en usel första halvlek och 2-0 i baken var väl inget positivt att gå till vila med. 3-0 kom i början på andra halvlek och vi tog tag i spelet för att reducera till både 3-1 och 3-2. Mer än så kom vi väl inte, för då blev det återigen ett mål i baken och då var det kört. 5-2 slutade matchen men trots detta var andra halvlek avsevärt bättre än första, både från min och från lagets sida.

Ikväll var det studentfest, rätt rörig sådan. Ölhävartävlingen genomfördes och vi hade en deltagare, som inte fick ställa upp eftersom man skulle ha anmält sig för en vecka sen (bra att någon sa något). I vilket fall som helst hade jag väl en sisådär kväll med tanke på illamåendet och vissa andra saker.

Imorgon (torsdag) är det en ny dag med nya tag. Vi hörs väl då! Natti.

Josefine - du vet att jag är stolt över dig och att du är världens bästa syster <3

(Grattis Paula 18 år, för mig är det fortfarande onsdag)

Kommentarer
Postat av: Josefine

Det är du som är världens bästa syster! Love you!

2008-06-05 @ 17:24:46
Postat av: paula

auuuw! tänkte kommentera något annat men nu vart jag alldeles rörd som såg en omnämning om lilla mig!;) söta ungen! vi kan strömma emot tilsammans

2008-06-05 @ 23:01:50
URL: http://paulanatalie.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0