Ledig

Idag har jag varit ledig från skolan. Vi hade ingen lektion eftersom jag har min historiagrej nästa vecka och våran samhällslärare är bortrest, vilket var skönt. Så jag har sovit ut och återhämtat mig efter cykelturerna och pluggat lite grann. Ska ta och plugga lite mer nu tänkte jag, skriva lite på historian så man börjar bli förberedd inför skrivningen. Borde även börja på min samhällsuppgift, men jag får göra det senare eller en annan dag. Jag tror faktiskt att det ordnar sig.

Jag och Jossi var ändå in till skolan en snabbis, för att hämta nån läsuppgift till historian inför det sista området i kursen. Vi passade också på att handla åt mamma. Vi hittade muggar som vi köpte, rätt bra att ha inför framtiden. En utav mina garderober är full av flytta-hemifrån-grejer.

Om en månad har jag tagit studenten. Igår var det exakt en månad till 12 juni. Känns både skönt och skrämmande, men det blir nog bra. Längtar lite till man får ta på sig studentmössan och inte behöva oroa sig över skolan mer. Det blir nog roliga veckor, de flesta säger ju att det är den roligaste tiden, så man får väl tro det också :)

Imorgon har vi sovmorgon och sen har vi väl nog bara en lektion imorgon. Det blir riktigt nice det också. Träning på kvällen är inte fel heller, fotbollstjejerna<3 Tillsammans klarar vi allt tjejer, med- och motgångar!

Mormor är dålig igen förresten. Tänkte åka till sjukan och hälsa på henne idag, men hon tyckte inte det var sån bra idé. Kanske ska åka ner på lördag istället. Känns ju i alla fall bra att hon är på det säkraste stället hon kan vara på, i säkra händer. Världens bästa mormor.

Nu blir det plugg, vi hörs!

image7
snart så!

(ps. texten är väl inte så störande nu, eller vad säger du Paula? ska ta och engagera mig lite mer i designen sen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0