Västanå

Igår så cyklade vi till Västanå med idrotten. Jag som aldrig brukar cykla tyckte att det skulle bli väldigt drygt och mycket riktigt. Men vi kom fram tillslut och hade då cyklat 3,5 mil. När vi kommit fram tog vi en dusch och grillade korv, efter det gick vi och kollade lite på västanåfallet och så vidare. Kort spelades också men efter det blev det en rätt tidig sänggång, jag somnade väl runt halv elva.

I morse blev vi väckta klockan åtta. Klockan nio var det dags att gå höghöjdsbanan för de som hade valt det. Jag var en av dem och det kändes riktigt läskigt med tanke på att jag är höjdrädd. Nu efteråt kan jag tycka att det inte var så speciellt, men när jag stod där uppe kan jag säga att benen skakade. Men jag är nöjd att jag klarade det och det kändes som att jag fick en rejäl adrenalinkick efteråt.

Efter höghöjdsbanan gjorde vi i ordning nudlar som lunch och eftersom vi hade packat klart allt tidigare var det bara att sätta sig på cykeln igen efter lunchen. Då väntade återigen 3,5 mil tillbaka till skolan och jag kan säga att det kändes i rumpan. Men om man jämför med igår så hade vi idag medvind, dock lite lättare än igår (vilket var en katastrof), vilket gjorde att det gick lättare att cykla. Det gick mycket snabbare dessutom.

Klockan tre var vi framme vid skolan och kunde ringa pappa som kom och hämtade oss. Snacka om skönt det är att vara hemma igen. Längtar faktiskt till att sova i min egen säng, något bekvämare än liggunderlag och sovsäck.

Vi hörs! Hejs.

image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0