Söndag

Idag klev jag upp för att öppna på jobbet. Ställde tre olika larm på mobilen eftersom jag ville vara på den säkra sidan att jag skulle ta mig upp. Jag lyckades i alla fall och allt gick bra med öppningen. Jobbet gick väl helt okej också, trots att man kan störa sig på otroligt mycket saker och idag var det speciellt saker som en viss person gjorde. Men ingen skada skedd och när jag slutade gick jag och Jossi för att handla till middagen, det blev strips och kyckling.

I fredags hade vi den sista lagfesten med älandsbro. Innan hade jag jobbat och varit på möte med Ralf. Jag ska spela för älgarna nästa år och just nu känns det som att det är det bästa beslut jag tagit på länge. Jag ska verkligen anstränga mig för att kunna vara med och anstränga mig för att utvecklas. Det känns som det kommer att bli hur roligt som helst, trots att jag kommer sakna det vi hade i älandsbro. Men jag säger bara det, som man bäddar får man ligga helt enkelt, ni bäddade inte så himla bra.

I vilket fall som helst så slutade kvällen med lagfesten efter att vi hade varit på brovalla, det blev ingen krog för mig eftersom jag skulle upp och skriva högskoleprovet igårmorse. Det var kanske inte det smartaste man kunde göra att festa kvällen innan och det kändes på morgonen efter. Som tur var repade jag mig rätt snabbt och jag mådde bra under tiden då vi skrev provet, så det var ju en himla tur. Hur det gick törs man väl inte säga, men jag tror inte att det var så pjåkigt i alla fall. Första gången som jag skev det och vi får väl se om jag kommer att skriva det igen.

Imorgon ska jag jobba nästan hela dagen. Sedan på kvällen kommer mamma och pappa hem. De har varit på nån kryssning som innehållit en kurs. De åkte imorse, så det har ju inte varit allt för länge som de har varit borta. Men man känner verkligen hur mycket de gör när de är hemma. Såna saker som man kanske inte tänker på i vanliga fall men som man måste ha ansvar över när de är bortresta. De gör det verkligen bra.

Mormor låg inne på sjukhuset och kom hem i veckan. Hon var väl inte i det piggaste skicket och humöret var inte heller på topp. Det känns hemskt att se henne så. Men ska ta en sväng förbi hos henne nu någon dag snart igen, hon skulle visst ha några grejer härifrån. Så vi får väl se om jag hinner gå förbi där innan jobbet imorgon.

Nu ska jag ta och avrunda. Meningslöst inlägg eller inte, skönt och roligt att skriva lite. Kanske ringer de om min dator i veckan också, eller det är i alla fall vad man kan hoppas. Ha det bäst så hörs vi! Hejja


Kommentarer
Postat av: Malin

haha nu är vi lagkamrater ;p vi som alltid har varit fiender ;)

2008-10-29 @ 12:49:19
URL: http://annamalinjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0