Helg

Ja hur ska man sammanfatta den här helgen då? - Match och jobb kanske. Det är väl nästan som vanligt skulle man väl kunna säga. Egentligen hade det varit bara jobb och jobb, men eftersom Jossi åker utomlands till veckan kommer jag att jobba ännu mer då, så mamma och pappa tog några timmar åt mig igår, så jag kunde vara med på matchen.

Matchen igår var riktigt bra faktiskt. Vi började bra, men tappade lite i slutet av första. I andra var det enligt min åsikt nästan spel mot ett enda mål. Vi radade upp chanser och trots att det inte blev allt för mycket mål så räckte det ju gott och väl. 4-2 blev slutresultatet och jag tror att de flesta var nöjda. Domarn kan man ju alltid klaga på och likaså kan man klaga på honom igår också, men så är det ju alltid, inget att göra åt det.

Idag har jag jobbat igen. Kikade på HFF:s hemmamatch mot Graninge idag också, 8-0, helt otroligt. Snacka om att de avslutar med flaggan i topp. Med bara några matcher kvar tågar de på som ingenting och ändå är de klara för div 3. Riktigt roligt att se på må jag säga.

Resten av dagen har väl inte varit något att hänga i julgranen. Snacka om pissiga vissa dagar kan kännas. Tror det är lite sen igår, har haft lite ont i skallen beroende på vissa omständigheter. Tänk vad en liten fotboll kan göra egentligen. Det är väl det som har gjort mig riktigt känslig, vad vet jag. Jobbigt har det varit i alla fall. Det är nog på sin plats att sova snart så väntar förhoppningsvis en bättre dag imorgon, det får jag i alla fall hoppas.

Alltså ibland kan man ställa sig frågan vad det egentligen är frågan om. Det är inte ofta man finner något vettigt svar, eftersom man kollar på fel saker, som man tror kan ha ställt till det. Man kan inte alltid ta på sig vissa saker och det inser man efter ett tag, när man förstår att man inte kan plåga sig själv på det viset. Att alltid gå runt och tro att allt är ens eget fel, det skadar en verkligen och det har nog många erfarenhet av.

Nu ska jag ta och sova. Drömma sött, sova gott, vakna upp imorgon och känna att jag är glad över att en ny dag är igång. Jag älskar verkligen min familj och mina vänner, att ha dem är det som gör mig lyckligast och starkast, jämt. Tack för det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0