Längtan

Alla ha väl någon gång en längtan efter något. Just nu har jag en längtan efter värme och semester. Josefine och Viktor åkte till Tunisien idag, fick ett sms för ett tag sen att de var framme och att alla hade gått bra. Hon passade också på att lägga till att det var 32 grader, nice syrran.

Just nu sitter jag här. Kikar runt lite på resor. Jag och mamma ska åka om drygt tre veckor. Snacka om att jag längtar. Till en början funderade vi kanske på att åka till Grekland, men det känns rätt avlägset nu. Ska vi åka så ska vi trots allt vara nästan helt säker på att vi får bra väder. Tunisien låter väl som ett bra alternativ för oss också. Jag hittade någon resa i början av oktober, som kanske skulle passa, men vi får avvakta lite till och se om något annat dyker upp.

Idag klev jag upp och tränade lite. Missar träningarna den här veckan eftersom jag jobbar kväll. Men huvudsaken att man tränar, så löser sig resten. Vi har bara två matcher kvar den här säsongen. På söndag möter vi MG83 hemma och nästa helg är det derby mot Bondsjöhöjden, borta. Vi får väl se hur det går, men förhoppningsvis går det bra.

På jobbet idag fick jag ett oväntat besök. Helena tittade in och det var inte igår. Det blir rätt långt mellan gångerna men snacka om att jag tycker om henne. Även om man inte hörts av eller setts på ett tag så vet man ändå att hon alltid finns där när man behöver henne och det är precis som vanligt när man väl ses, det är vad jag kallar en riktig vän.  

I helgen är jag ledig. Snacka om skönt. Schemat är ganska fullspäckat nu eftersom Josefine är borta och eftersom jag kommer att åka sedan. Men att vara ledig två dagar nu, lördag och söndag, uppskattar jag verkligen. På lördag tror jag att jag ska gå upp och kika på seriefinalen för 93:erna, också det ett derby mot Bondsjöhöjden. Det blir spännande. Jag hade också tänkt hinna med att städa ordentligt och resterande tid får vi se hur jag tillbringar. Det dyker förmodligen upp något som det brukar.

Igår kom det andra avsnittet på sjätte säsongen av one tree hill. Som jag sa förut så är jag nog bereonde. Snacka om engagerad man kan vara över en tv-serie. Men det är kul och jag gillar verkligen serien, så varför inte liksom. Jag längtar redan till nästa vecka då det kommer ett nytt program. Sen slog det mig också att det här kanske är sista säsongen, det kan man ju aldrig veta. Men jag hoppas att det kommer fler och fler, det är väl så det är, begäret är svårt att stoppa. Det låter väl helt sinnessjukt, men jag kan faktiskt med samvete säga att jag inte är den enda som nördar serien hela tiden, ni andra kan ju också känna er träffade.

Storasyster ringde igår. Hon flyttade ju till Umeå nu för att börja plugga juridik. Starkt jobbat säger jag bara. I vilket fall som helst så började vi prata om vad jag kanske kunde tänka mig att plugga till. Jag sa att polis faktiskt kanske vore något. Då peppade hon mig att jag skulle anmäla mig innan måndag så att jag kan skriva högskoleprovet nu i höst. Högskoleprovet räcker ju trots allt fem år och man måste ha skrivit det för att söka till polis. Så det slog mig att jag kanske ska ta och anmäla mig och skriva det, nu när allt ändå är relativt färskt. Det vore nog ännu jobbigare att skriva det om något år då man varit ifrån skolan ett bra tag. Så vi får väl se hur jag gör med den saken, förhoppningsvis gör jag ett smart val och om inte annat får jag nog ha en riktigt bra ursäkt.

Ja, nu vet jag inte om jag har så mycket mer att säga idag. Ska väl ta och sova nu så jag orkar upp och träna lite imorgon med. Sedan är det dags för jobb, igen. Men två dagar kvar sedan är det helg! Jag ska inte heller klaga på att jag jobbar, vissa har inte ens ett jobb och vissa har ett jobb, men de kanske inte gillar det. Jag både har ett jobb och dessutom gillar jag det, så jag kan inte begära så mycket mer.

Hjälp, känns som att jag har skrivit mer nu än vad jag har gjort på flera veckor. Men för det mesta skriver jag för min egen skull och inte för någon annans, sen om någon annan vill läsa så är det ju ett plus. Nu ska jag i alla fall sova gott. Vi hörs!



Kommentarer
Postat av: paula

jag säger ju det, jag läser!

2008-09-14 @ 22:22:58
URL: http://paulanatalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0