Resfeber

Hej, nu sitter jag här och har en hel del resfeber. Jag har inte packat än, men har ändå lagt fram det mesta så det kommer väl att gå snabbt. Ska bort på affärn en snabbis tänkte jag och köpa lite grejer som ska med. Det känns som att tiden går väldigt fort nu. När vi bokade resan kändes det som att det var rätt länge till vi skulle åka, men nu är det liksom imorgon. Den här tiden imorgon sitter vi på planet. Snacka om skönt det ska bli, hoppas på grymt bra väder hela veckan.

I vilket fall som helst så är mina planer för dagen att packa allt, städa det sista på rummet och sedan jobba. Börjar jobba klockan tre, så jag jobbar alltså kväll. Men för mig gör det faktiskt inget just nu, det är sista passet innan jag åker och då får det vara vilket pass som helst. Ikväll när jag kommer hem lär det väl bli till att lägga sig nästan på en gång så man orkar upp imorgonbitti. Jossi ska skjutsa mig och mamma till Midlanda, så det kommer nog att gå smidigt.

För övrigt läste jag nyss aspans resedagbok. Han verkade inte ha det lite lyxigt och resan verkade ha gått fint, så det känns ju bra. Thailand är absolut ett ställe som jag också ska åka till, någon gång. Tänk att åka dit och vara där flera veckor, snacka om underbart det skulle vara. Man blir inte mindre avundsjuk av att mina föräldrar planerar en resa till Thailand i början av nästa år, det blir deras andra gång som de åker dit.

Det känns dock surt att man inte alltid räcker till. Det finns saker som man skulle ha behövt hjälpt till med under tiden man är borta, men det är sånt man får ta. Man kan inte vara mer än människa, alltså kan man inte vara på fler än ett ställe samtidigt. Det mesta brukar trots allt lösa sig i alla fall, så jag hoppas att det gör det den här gången också.

Håller på att ladda ner OTH och Gossip Girl just nu. De är snart klara och jag ska väl kika på dem innan jag gör det absolut sista rycket och går till jobbet. Sen när jag väl kommer hem från Turkiet har jag två program av varje att kika på, det kommer att bli nice.

Ja, nu ska jag inte tråka på något mer. Men lär inte heller skriva något mer innan jag åker. Ni får ha det så bra här hemma, för det tänker jag absolut ha i Turkiet! See you.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0