Söndag

Det mesta med den här dagen har väl varit mindre bra. Klev upp skapligt, risigt väder, det var nästan så man blåste bort när man klev utanför dörren. Började i alla fall dagen med att bädda rent i sängen, ska bli riktigt skönt att lägga sig där ikväll. Sedan åkte jag och Josefine och handlade på coop och det mesta gick väl bra. Dock funderar man på hur otrevlig man får vara på en skala, om man ska ha ett sånt jobb borde man väl ändå vara lite mer serviceinriktad och trevlig, det är i alla fall vad jag tycker.

Efter det skyndade vi hem igen. Då fick vi reda på att det blivit lite strul pga sjukdom på jobbet. Lite lätt irriterad blev man, det kan inte vara så svårt att lyfta luren och slå en pling tycker jag. Nu blev det bara stress och Jossi fick skynda och byta om och gå ner och jobba. Jag passade på att ta ut hunden på en promenad i skogen så hon fick springa av sig lite, jag tror att hon var rätt nöjd efter det. Skönt det med tanke på att hon var rätt busig innan, förmodligen pga busvädret.

Vid klockan 18 kom Lasse och bytte av Jossi. Han skulle jobba de sista timmarna så att jag och Jossi kunde gå på bio med Sanna som det var bestämt. Snäll-Lasse, han ställer verkligen alltid upp. Vi brukar kalla honom för plastis och det är nästan som det är. Han tar hand om oss när mamma och pappa är borta, man vet att det bara är att höra av sig om det är något liksom. Riktigt bra.

Jag tycker att filmen vi såg var bra. Faktiskt rolig och underhållande. Dock är det inget jag rekommenderar för de som har bögfobi, om det nu finns en massa som har det. Men bra var den i alla fall och bra sällskap hade man också, så det fanns nog inget att klaga på faktiskt. Patrik 1,5 hette den för den som inte visste vad jag pratade om.

Sedan nu ikväll åkte jag och Jossi ner och hämtade pappa på midlanda. Han har varit på Gotland på någon konferensresa. Så när vi satt där och väntade på att han skulle komma ut från flygplatsen kände jag att det började pirra lite i magen, därifrån åker jag om bara ett par - tre dagar liksom. Resfebern ökade för ett ögonblick men nu är jag rätt lugn igen. Det som stressar mig just nu är att jag inte ens har börjat packa och att jag behöver städa. Men jag tar itu med det de här två dagarna innan jag åker, hinner med lite grann innan jag börjar jobba. Pappa hade i vilket fall som helst haft det bra, men fullt upp hela tiden, ingen avslappning där inte.

Nu är jag i alla fall hemma, sitter och kikar lite på tv. Pratar med lite trevligt folk på msn och mår allmänt gott. Hard to believe efter vissa människors insats. Men jag är nöjd, förut hade det känts som min dag hade varit på väg att gå under, men nu känns det liksom helt okej, vet inte riktigt varför, det tar sig med åren kanske? (haha).

Näe, ska kika vidare och prata vidare. Vi hörs!



Snart så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0