Helg

Ikväll var det träning! Innan dess var det jobb och gratta pappa som gällde. Jobbade 13-19 och det var samling 19.45 inför träningen. Det var bara hem och packa grejerna som gällde och sedan ge sig av. Tackar Jossi som plockade upp oss hos Viktor när vi lämnat hans bil.

För övrigt så känns det att det börjar bli vår. Bra väder och framförallt mer folk på jobbet. Förstår inte riktigt varifrån allt folk kom idag. Det var fullt upp nästan hela tiden. Samtidigt är det väldigt roligt för tiden går så mycket snabbare när det är mycket folk. Det värsta som finns är sega dagar, då varje minut känns som en timme.

I alla fall så var det då träning ikväll. Finns väl inte så mycket att säga för min del egentligen. Känns som jag måste skärpa mig, det sista fungerar helt enkelt inte. Jag måste väl dessutom orka springa ännu mer, men det känns som att jag är på god väg ändå. Det är roligt när det är mycket folk på träningen, allt blir så mycket bättre och roligare då.

Provade de nya fotbollsskorna som jag köpt. De var faktiskt väldigt bra, men jag känner att jag måste gå ut dem en aning. Jag hoppas jag känner att de är riktigt bekväma snart, för i vanliga fall brukar det ju vara så att skorna är mest bekväma när de håller på att gå sönder och är som mest använda. Snygga är de ju i alla fall, hehe.

Efter träningen var det som vanligt minikrogen för vissa. Tänk att vi alltid hamnar där tillslut. Men det är skönt! Skulle jag åka hem direkt skulle jag ändå inte kunna somna på en gång och är man hungrig så måste man ju äta. Det känns som man hinner varva ner lite på tiden som man är där. Jag är till exempel rätt trött nu, så när jag lägger huvudet på kudden kommer jag nog att somna direkt.

Imorgon (idag) är det match för Älgarnas herrar och vi ska dit med laget och titta. Jag hoppas på en bra match med otroligt bra väder. Så trist att åka och titta på fotboll om det är uselt väder. Får väl hoppas att prognoserna de har visat på tv och i tidningar är sanna, för då blir det minsann fint!

Men innan fotbollen ska jag faktiskt sova ut. Ska bli skönt med tanke på att jag är ledig i helgen. Sova ut, kika på fotboll och mest bara ta det lugnt. Snacka om att det låter som en lockande helg. Sedan är det träning på söndagen igen.

Nu måste jag dock lägga mig riktigt. Det ska bli så skönt att sova! Vi hörs. Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0