Måndag

Det är måndag och återigen en ledig dag för mig! Känns faktiskt lite lyxigt att ha varit ledig både torsdag och fredag, plus att vara ledig idag. Men samtidigt så försvinner min långledighet på 5 dagar när mamma och pappa åker till Rhodos med jobbet. Så det känns som att det är ganska rättvist i alla fall.

Solen skiner och jag sitter just nu med uppskjutna dörrar i uterummet. Bikinin på och lite musik. Låter det inte underbart? Hade sällskap av både Jossi och hunden nyss. Jossi var tvungen att duscha innan hon går på jobbet och hunden tyckte nog att det blev lite varmt till slut. Hon satt hos mig och dyrkade solen innan dess och man kan ju förstå att det blir lite för varmt för stackarn.

Igår var det träning och jobb på schemat. Snacka om att dagen kändes lång. Söndag = segaste kvällen på veckan. Men jag överlevde det med och när jag kom hem slappnade jag av med lite fotboll och annat. Kom dock i säng sent vilket ledde till att jag sov bort halva dagen idag, men vad gör det! Ingen panik eller brådska. Ikväll är det städning som gäller och då blir det både renbäddning av säng och annat. Att lägga sig i en renbäddad säng är nog bland det skönaste som finns.

För övrigt har jag väl inte så mycket på hjärtat. Jag blir bara både full i skratt och orolig för hur vissa människor beter och uppför sig. Det är konstigt att världen ser ut som den gör med tanke på alla dårar som finns. Jag som tycker det finns gott om tokar i Härnösand, hur många finns det inte då över hela världen. Tack och lov att man lever någorlunda skyddat i alla fall.

Imorgon är det träning igen och det blir nog skoj. Snacka om att man känner sug efter att träna om man jämför med förut. Det känns riktigt roligt och jag tror att det här kommer att bli hur bra som helst. Drygt 20 dagar till seriepremiär, dock borta, men det blir nog kul det också. Längtar till första riktiga hemmamatchen, men det dröjer väl till Juni innan den matchen spelas.

Nog om detta! Mer sol och njutning! Vi hörs! Hejja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0