Lördag

Just nu sitter jag här och funderar över om det är något vettigt som jag kan tänka mig att skriva. Det är klart att det alltid finns vettiga saker att skriva, men det är lätt att man flyger iväg lite från ämnet liksom.

Det är rätt ofta jag kan sitta och filosofera för sig själv. Det spelar ingen större roll vad det är om eller var man har fått det ifrån, det kan vara rätt skönt att fundera ändå.

Just nu är det väl mest tankar om hur otroligt korkade och elaka människor kan vara. Att hålla på att sprida rykten och prata en massa skit, det känns som att det är på en väldigt låg nivå. Varför kan man bara inte ägna sig åt sitt eget och strunta i vad andra håller på med liksom.

Förut hade jag ständigt brytt mig om att folk pratar en massa skit. Men nu känner jag att jag inte orkar göra det. Man vet vad som är sant och inte, sen vad de andra tror och fantiserar om är upp till dem. Så ni som håller på att snacka en massa om allt och alla, ska veta att det inte kommer bita på mig, eller oss kanske jag ska säga. Laget kommer hålla ihop och det är inte ens lönt att försöka ändra på det.

Nu ska jag nog sova. Ska jobba lite imorgon, sen kanske man ska passa på att städa. Natti.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0