Torsdag

Skönt att vara ledig både idag och imorgon. Jobbar både lördag och söndag, men sedan är jag ledig måndag igen, inte fy skam.

Idag har jag inte gjort så himla mycket. Följde med bigsis till stan en sväng, hon skulle handla lite grejer hem. Efter det åkte jag hem och tog ut hunden en sväng.

Vi betalade resan idag, vilket känns otroligt skönt. Nu slipper man tänka på något sånt mer, nu är allt betalt och det är bara fickpengarna kvar. Det närmar sig med stormsteg, bara tre veckor kvar imorgon, det är sjukt!

Hur som helst så kom jag precis hem, jag och pappa var och hämtade en släpvagn i Kramfors, blev något fel på den igår för den som hade den, men nu är det klart det med.

Ikväll är det träning. Hade tänkt att träna, så vi får se hur det går med det. Känner mig ganska desperat när jag undrar om vi inte bara kan kapa av benet istället för att det ska vara såhär. Förhoppningsvis går det att vara med lite grann i alla fall, det vore skönt. Det är första gången på länge jag känner att jag vill träna såhär mycket.

Tänker skriva någon rad för Jossi också, Bönan som mamma vill att jag säger, som har blivit sjukis och inte kunde åka på kryssningen hon skulle på. Det känns ju inge roligt. Halsfluss är inte kul, inte för att jag har haft det men kan tänka mig, men tack vare penicillinen så är hon nog back on track snart igen :)

Imorgon ska jag till Birsta och efter det blir det till att åka på middag. Det blir nog himla trevligt och det känns bra med en lugn valborgsmässoafton med tanke på att jag ska jobba på lördagförmiddag. Så middag är alldeles perfekt :)

På tisdag åker mamma och pappa till Turkiet, med jobbet. Då blir det jag och Fia här hemma, plus Selmis då. Det blir ju en hel del att göra alltså, med tanke på att jag kommer att jobba en hel del. Men det kommer att lösa sig det med, man kommer förmodligen få lite assistans från ett och annat håll ;)

Hade till sist tänkt att skriva några rader om att acceptera andra för vilka de är osv, men jag tänker faktiskt inte bry mig. För hur det än är så har jag blviit starkare och tänker inte ta åt mig, man kan antingen acceptera mig för den jag är eller så får det vara, that's it.

Nu ska jag ta och vila lite innan träningen. Vi hörs! Ha det bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0