Annandagen

Igår var det lördag och juldagen, vilket innebar utgång. Efter en mycket lyckad förfest så begav vi oss till parkaden för en fortsättning på kvällen. Vi hade köpt förköp, 170 kr, vilket jag inte tycker att det hela var värt, men ändå hade vi det fortsatt roligt :)

Efter fyra timmars sömn klev jag upp och duschade och gick på jobbet. Det gick fint och det är så himla skönt att vakna och slippa vara bakis. Efter jobbet kilade jag hem och kikade på hockeyn, modo-aik. Det var väl inte världens bästa match, men modo fick ju åtminstone ett poäng, vilket är bättre än noll.

Ikväll har jag kikat på tomten är far till alla barnen, vilket är som en tradition här varje jul. Så med mamma, pappa och lillsis satt jag bänkad framför tvn. Mamma älskar den filmen och jag måste medge att jag också tycker att den är rolig :)

På tisdag vankas det paketlek och spelkväll hemma hos Berglunds. Det blir mamma, pappa, jag, syrrorna och förhoppningsvis bönan :) Kör vi rappakalja kanske det blir en favorit i repris med felläsning och lite olika missar. Mamma hade skrivit "ett annat ord för basker på norska" på en lapp, som bönan fick läsa. Men när man ska läsa en ovan handstil kan det bli lite tokigt ibland och "basker" blev helt plöstligt "tasker" varpå bönan läser "ett annat ord för tasker på norska". Det låter kanske inte lika kul som det var, men jag kan lova att alla skrattade så de vek sig dubbel :)

Nu ska jag ta och se ett true blood-avsnitt och sedan sova. Höll på att skriva att jag skulle städa, men det ska jag faktiskt inte ta och börja göra nu, utan det sparar jag till morgondagen. Det verkar även som att det blir bollmys med grey's avsnitt också. Vi får helt enkelt se vad morgondagen har att erbjuda :)

Sköt om er! Puss och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0