Julafton

Jag har inte haft tid att skriva idag, ber om ursäkt för det. Istället har jag myst med min helt underbara familj och min morbror plus hans familj. Dagen har mestadels bestått av mat, fika och annat gotta. Det är nog sällan man äter så mycket som man gör under juldagarna.

Givetvis har vi tittat på Kalle Anka också har vi såklart delat ut och öppnat klappar också. Jag fick fina och bra julklappar, så tack så jättemycket för det. Tror att mina julklappar blev helt okej också, så hoppas att ingen blev missnöjd.

Nu ikväll har det spelats spel. Mamma och pappa fick ett sällskapsspel som faktiskt var väldigt roligt. "När då då?" tror jag att det hette. Jag kan ju lova att det kommer spelas fler gånger framöver.

Imorgon, eller idag om man anser att 01.30 betyder att det är en ny dag, så är det juldagen. Det betyder utgång för de allra flesta, inklusive mig. Just nu känner jag dock att jag lika gärna kan stanna hemma och ligga i soffan och fetta mig istället. Så vi får väl hoppas att det känns annorlunda imorgon, annars vet jag faktiskt inte om jag ens tänker gå ut.

Ja, så till det enda jag önskade mig. Jag önskade samma sak när jag fick mandeln i gröten igår. Har det gått i uppfyllelse eller inte? Det kan inte jag inte ens svara på själv, just nu, så jag lämnar ämnet och återkommer kanske till det senare. Jag kanske inte ens återkommer till det heller, jag tänker inte lova något, för om jag inte återkommer till det så var det helt enkelt kanske en helt misslyckad önskning eller så är det bara som det är.

Idag måste jag också tillägga att det har varit en dag då jag har saknat mormor väldigt mycket. Ostkakan var liksom alltid min och hennes grej. Jag var i alla fall ute på lunden och tände ljus för både henne och farfar och det kändes bra, för det var längesen jag var dit.

Nu ska jag gå upp och värma min vetesäck som jag fick av mamma och pappa i julklapp! Det är väl sisådär 20e gången som jag värmer den idag. Ska krama om dem en gång till också. Hur det än är så älskar jag min familj, de är världens bästa och jag älskar dem hur mycket som helst.

Vi hörs! Hoppas att ni har haft en riktigt god jul och att ni får en god fortsättning! Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0