Måndag

Visst är det måndag? Man blir så himla dagvill när det är så stressigt innan jul. Det är i alla fall måndag idag och jag klev upp skapligt för att inspektera vädret. Hade det varit sämre än det var så hade jag fått ta buss till stan, men nu var det ju faktiskt bättre än igår, så det var bara att tuta och köra med bilen.

Dock måste jag säga att det var jäkligt halt ute idag. Det blir väl lätt så när det frusit på och det hamnar lite snö ovanpå. Men det gick bra ändå och jag avnjöt en riktigt mysig lunch med trevligt sällskap :) Sedan blev det att göra några snabba ärenden på stan innan jag for till farmor och hjälpte henne med lite städning. Det känns skönt när man kan ställa upp och hjälpa till.

Väl hemma har jag väl mest slagit in julklappar. Har bara mammas kvar att slå in, sedan är jag helt klar! Det är fasen grymt. Hittade sista julklappen idag, till pappa så nu kan jag slappna av och andas ut.

Men det är mycket som ska hinnas med innan jul. Man ska hinna träffa en massa fina människor, hinna jobba lite och allt sånt. Det är faktiskt körigare än man tror även fast man inte jobbar så himla mycket just nu.

Idag skulle jag ha varit med mina två bollar också, mitt över dagen, men det körde ju dessvärre ihop sig, så vi får försöka fixa en lunchdate imorgon istället. Det kommer bli grymt det också :)

För övrigt förstår jag inte var alla mina pengar försvinner någonstans. Jag hade tänkt att inte kosta på julklapparna så hemskt mycket det här året, men det gick ju som det gick. Det gick en hel del pengar till det, men vad gör det, det är ju trots allt jul! :)

Just det! Håller på att få Egypten-bilderna från min bästis just nu. Går det som det ska så kanske jag slänger in några senare, det ni! :)

Nu ska jag ta och sysselsätta mig med lite annat :) Keep in touch! Puss och kram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0