Torsdag

Det här har varit en dag som har gått i berg- och dalbanornas tecken. Den har minsann bestått av både up and downs.

Var i alla fall uppe redan klockan sju imorse. Skulle hinna duscha och fixa frukost innan bönan dök upp klockan åtta. Så efter duschen och att jag hade klätt på mig och gjort mig klar fixade jag frukost till oss båda och efter det bar det av mot Birsta.

Jag handlade faktiskt inget åt mig själv idag. Eller helt ärligt så blev det två förpackningar värmeljus och ett sällskapsspel. Men spelet köpte jag och Jossi tillsammans, så det var ju bra. Men jag köpte dock inga kläder och det är jag rätt nöjd med faktiskt. Tyvärr fanns inte tröjan jag hade lämnat tillbaka i Birsta heller, så jag får kanske klara mig utan den helt enkelt.

En del julklappar blev handlade. Nu är Jörgens klar, tvillingsyrrans halvt klar och lillasyrrans är också fixad. Min bästas är också fixad, så jag hoppas att jag får den snart. Mamma och pappa har jag kvar, till en viss del, de är också halvt fixade. Vickans är också fixad. Det är alltså bara Maddes kvar så att säga och den har jag typ redan klar i huvudet. Det känns skönt och jag njuter av att jag nog blir klar innan julveckan i år.

Sedan ska jag bara skriva att alla är olika och det får man acceptera. Jag försöker respektera och verkligen acceptera andra hur de är, men jag kan fortfarande inte ändra på den jag är heller. Samtidigt är det aldrig för sent att lära sig hur en person fungerar heller utan man lär sig något nytt om andra varje dag. Man blir aldrig fullärd även om man känner vissa utan och innan.

Jag vet vad jag vill, åtminstone tror jag det. Jag försöker i alla fall att intala mig varje dag att jag vet vad jag vill med vissa saker och ibland går det bra och ibland går det mindre bra. Någonstans tror jag att man når dit man vill, det finns ju ett uttryck som heter "skam den som ger sig" och jag ger mig inte.

För övrigt så blev Selmis rätt glad idag när bönan kom hit. Okej, inte bara rätt glad utan VÄLDIGT glad. Fick dock hyfsade rivmärken på handen när hon hoppade på mig efteråt, men det är förlåtet. Klart man ska få vara glad :)

Ikväll var jag i alla fall på bio - Cornelis. Det var egentligen mamma och pappa som skulle gå, men mamma mådde inte så himla bra så jag fick gå istället. Den var faktiskt rätt bra, men ändå tragisk. Gratis är gott och godis, popcorn och dricka fick man fullt av, inte fy skam :D

Nä, nu ska jag snart ta och sova. Imorgon blir det lunch med mina tjejer. Skönt att ha nästan alla samlade och få prata och ha en trevlig lunch tillsammans med dem. Det var faktiskt ett tag sedan vi sågs och vi har nog lite händelser att dela med oss utav.

Imorgon kommer förhoppningsvis ett nytt avsnitt av vampire med. Hoppas, hoppas så man får dreggla lite mer över Damon.. hehe.

Nu ska jag kasta in handduken. See you! Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0