Måndag

Fick lite klagomål över att jag bloggar lite ibland. Kanske är det sant, men jag tänker inte lova att jag bättrar mig heller, tyvärr. Dumt att lova något som man förmodligen inte kommer att hålla liksom.

I helgen var det jobb som gällde. Jag jobbade kväll både lördag och söndag. I lördags blev det även lite festligheter och grejer. Efter jobbet skyndade jag mig att byta om och åka in till Nolle, där tjejerna redan var igång. Vi spelade spel och lekte lite olika lekar och det var grymt kul. Skulle sedan ner på krogen och jag passade på att träffa Jossi, Linnéa och Hanna. Dock så var det ju tydligen fullt på krogen när jag och Jossi skulle in, men det vet jag inte riktigt om jag tror på. Sov sedan hos Nolle, det var faktiskt skönt. Sett överlag så var det en bra kväll!

Igår jobbade jag som sagt kväll också. Skönt att man var pigg. Dock så är söndagkväll typ det segaste passet man kan jobba och igår gick tiden ännu segare än vanligt, på grund av diverse orsaker. Hur som helst så var det skönt att bara komma hem och slappa när man väl fick sluta.

Jag har dock fått mig några tankeställare. Imorse kändes det som att jag aldrig skulle vilja kliva upp, jag kände mig mesig helt enkelt. Tog mig upp till slut och nu känns saker bättre än de gjorde tidigare. Man måste helt enkelt ta tag i vissa saker och acceptera hur det är. Möter man någon motgång kan man inte gräva ner sig över det, även om det vore det enklaste att göra. Jag har blivit mer positiv, jag tror helt enkelt att allt löser sig, förr eller senare och på ett eller annat sätt.

Det är i alla fall tur att jag är ledig idag. Det är skönt att ha såna dagar då man bara kan slappa och göra sånt som kanske behövs. Skulle behöva städa av rummet lite, så tror att jag ska passa på att göra det nu innan det blir middag. Ikväll blir det hockey här hemma, MoDo-Brynäs. Jögga, enda brynäsaren kommer hit, även Lasse och Walle skulle komma, plus att Jossi kommer när hon slutar. Det blir alltså fullt hus här hemma, det kommer nog bli riktigt nice.

Nu ska jag ta och avsluta. Tänker bara skänka en tanke till Paula och hennes sambo efter deras traumatiska händelse. Vill bara säga att jag tänker på er och hoppas att allt löser sig till det bästa.

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0