Natt

Klockan har närmar sig tre och det här är inte okej. Jag ligger här, har försökt att sova i över en timme, snart två, men ingenting händer. Jag kände mig rätt trött innan jag la mig, men i samma stund som mitt huvud mötte kudden så blev jag genast piggare. Det vore så himla mycket enklare om man förstod varför det är så, då skulle man kunna göra något åt det.

 

Det spelar ingen roll hur lite jag har sovit natten innan, jag har ändå svårt att somna. Natten till igår sov jag inte speciellt mycket och ändå kunde jag inte somna i bra tid natten till idag. Det är så himla knepigt på något vis, men samtidigt har det väl någon betydelse av något slag och jag måste bara komma på vad.

 

Kanske är det lite väl mycket tankar som snurrar i mitt huvud. Det gör det väl nästan alltid, men det blir mer när man lägger sig. Det är som att tankarna smyger sig på, för att de vet att man inte kan fly från dem på samma sätt som om de skulle dyka upp mitt på dagen.

 

Ligger nu och funderar på vad jag ska kludda in här, samtidigt som move along spelas via spotify. Sjukt bra låt faktiskt, den är nog min favorit just nu.

 

Jag vet helt enkelt inte hur länge till jag orkar med vissa saker, om det inte sker någon förändring. Jag vet att allt brukar lösa sig, så det är inte det att jag är pessimistisk, men det känns liksom som att vissa saker aldrig når sitt slut. Men når de inte sitt slut inom en snar framtid, då måste jag helt enkelt prova med något annat och vad vet jag inte, inte just nu.

 

Däremot vet jag att man inte kan förstå sig på allting. Hur man än försöker att förstå sig på vissa saker, så är det inte alltid som man lyckas. Det finns saker som man helt enkelt inte kommer åt, hur mycket man än försöker och hur mycket man än vill. Jag tror att jag är en av alla människor som har svårt att acceptera att det är så ibland, vilket kanske inte alltid är så himla bra. Men samtidigt kan man väl tycka att det är bra att man engagerar sig en aning. Jag skulle inte kunna vara någon som inte ens försöker att förstå sig på vissa saker, det vore liksom inte jag.

 

Sedan undrar jag varför jag ens har en blogg? Den som kan svara på det är ju duktig. För de som verkligen bryr sig om mitt liv, de behöver väl kanske inte ha en blogg att följa, när de kan följa mitt liv på andra sätt. Ibland tänker jag liksom att jag ska sluta blogga, för det känns som att det liksom inte tillför så himla mycket egentligen.

 

Samtidigt är det väl lite roligt ändå, att vissa är nyfikna på vad som händer och vad man gör också. Men då ska ni i alla fall veta, att ni vet inte så himla mycket som ni kanske tror. Det är inte direkt så att jag skulle blotta allt som händer i mitt liv här, på internet, i en blogg. Jag är inte sån, kort och gott. Så ni som tror att ni vet himla mycket genom att bara följa min blogg, ni vet inte så mycket egentligen.

 

Nu ska jag återigen försöka att få mig en date med John Blund. Ha det så himla bra! Natti.

So a day when you've lost yourself completely
Could be a night when your life ends
Such a heart that will lead you to deceiving
All the pain held in your
Hands are shaking cold
Your hands are mine to hold

Speak to me, when all you got to keep is strong
Move along, move along like I know you do
And even when your hope is gone
Move along, move along just to make it through
Move along


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0