Måndag

Det är en ny vecka och jag inviger den med att vara ledig idag. Imorgon ska jag däremot jobba, liksom resten av veckan. Jobbar även lördag. Söndagen har jag gett bort till Emma. Vi har lagfest på lördag, så det känns som att det kan vara skönt att vara ledig söndagen.

För övrigt skulle jag ha jobbat kväll på lördag. Men eftersom det är lagfest och det ändå passade bra för Madde så får jag jobba 9-15 istället så tar hon kvällspasset. Hon och Jörgen ska på Måns Möller på fredagkväll tydligen, på Höga Kusten hotellet, de får det nog trevligt.

Skulle upp och åka med mamma till stan klockan tio imorse. När jag väl är uppe och ringer och frågar om hon är på g får jag höra att hon inte ens var på jobbet. Hon mådde tydligen dåligt imorse, så hon låg kvar hemma och så. Först tänkte jag att jag klivit upp helt i onödan, men det hade jag inte. Det var ju bara bra att jag kom upp i skaplig tid för en gångs skull och jag tror att jag ska försöka med det hädanefter också.

Jag passade på att ta en tripp till stan själv. Blev några ärenden och sedan bar det av hemåt igen. Tog faktiskt och åt donken till lunch och det satt mer än bra.

Så efter det var jag ut med Selmis en sväng. Det blev en kort utestund. Inte direkt skönt väder ute nu om jag får vara lite gnällig. Men det kändes som att jag inte var ensam om att tycka det heller, Selmis ville faktiskt inte heller vara ute speciellt länge.

Ja annars har jag väl inte gjort så mycket mer nytta. Har kikat efter några bra filmer, tror att jag kanske hittade några. Ska ta och torka av möblerna här lite igen. Förstår inte hur de kan bli så skitiga snabbt, fast det kanske mest är inbillning också.

Senare tror jag att Jossi dyker ut hit. Det blir nog ett bra avslut på den här dagen liksom.

Just ja! För de som har missat det så kommer One tree hill imorgon, inte helt fel måste jag säga ;)

Vi hörs! Hej.


Mmmm :) Hoppas att snabba cash kommer till stan snart ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0