Torsdag

Hade ju tagit ledigt idag. Kändes bra att ta ledigt med tanke på att jag var ledig igår också. Dessutom fick ju Emma lite arbetstid också, det tror jag bara uppskattades. 

Eftersom Jossi skulle till sundsvall idag, till tandläkarn plus en del annat, så passade jag på att följa med.

Lite segt var det dock att kliva upp imorse. Tänkte säga att det var segt när klockan ringde, men den märkte jag visst inte ens när den ringde. Sofia öppnade av någon anledning dörren och sa hejdå när hon gick till bussen, så jag antar att det var min räddning denna morgon, tack för det.

Upp och hoppa blev det, in i duschen och sedan en tur på bussen. Så blev jag hämtad av Jossi på stan. Hon skulle till skolan på någon lektion innan vi skulle åka, så jag passade på att hälsa på gamla mentorer och några andra lärare. Låter kanske nördig, men det var faktiskt riktigt trevligt.

Sedan blev det som sagt sundsvall. Tandläkarn, där det inte var speciellt varmt inomhus. Blev donken till lunch och sedan skulle Jossi pierca sig, så det blev till att följa med dit. Avslutades sedan med en snabb tur på Birsta.

Jag som inte skulle köpa något kom hem med ett litet skåp till min hylla, trådlöst tangentbord med mus och en ljudkabel. Som om inte det var nog kom jag hem med 200 värmeljus? Jösses. Men det var bara bra, för de går som smör här på mitt rum liksom. Det är mysigt ju.

Sedan gjorde jag något som jag borde gjort för längesen, men nu är det gjort och det känns grymt skönt. Jag känner att allt bara går framåt nu. Visst kanske det kommer något bakslag med, men nu är jag definitivt på väg åt rätt håll.

Vi åkte upp en sväng på träningen och sedan åkte vi ut hit och såg på New Moon. En heldag med min bästa vän helt enkelt.

Måste bara göra som alla andra nu också och klaga på kylan. Alltså fy satan vad kallt det är ute. Man har ju nästan inget ansikte och inga tår kvar när man kommer in igen. Skönt dock att jag har det varmt och skönt på mitt rum nu, tack vare alla värmeljus som varit tända.

Ha det så himla bra, det tänker jag ha! Vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0