Helg

Igår, fredag, började jag dagen med att luncha med Jossi. Efter det skyndade jag mig hem till Jossi och Viktor och vattnade deras blommor, eftersom de är bortrest till söndag. När det var fixat for jag på coop och handlade, tror seriöst inte att jag var där inne mer än fem minuter, snabbt som tusan gick det. Snabbt ut till Älandsbro och dumpade av grejerna på macken, sedan rusa hem och byta om och vara på jobbet prick klockan två. Snacka om att det var en jäktig förmiddag, men dock med en mycket mysig lunch, så det övervägde nog det mesta.

Jobbade från två till sju och direkt när jag slutade gick jag hem och packade. Något stressad packning blev det, eftersom Jossi ville komma iväg, men nog överlevde jag det minsann. Först hade vi tänkt att vi skulle åka ner på gatufesten, men när vi sedan insåg hur mycket pengar som skulle gå åt till det, så bestämde vi oss istället för att åka till Övik och så blev det. En mysig fredag helt enkelt och det var faktiskt skönt att komma bort lite, även om det bara var för en natt.

Vi var ju tvungna att åka hem idag, eftersom jag skulle börja jobba klockan tre. Landade väl innanför dörren här hemma någon gång innan klockan ett. Resan både dit och hem gick bra, även fast det inte var långt ifrån att en fågel hade kraschat rakt i rutan, men tro fasen att vi missade, den måste ha blivit lika rädd som jag när Jossi skrek till. Tur att vi slapp en fågel i rutan i alla fall, hade väl inte varit sån kul start på resan annars.

Idag har jag jobbat från tre till nio. Blir samma sak imorgon, eftersom lillasyrran konfirmerar sig. Så jag fick lov att ta på mig kväll imorgon också så jag hinner vara med i kyrkan och äta god mat och grejer. Känns lite segt att av de 19 dagarna jag jobbar den här månaden, så jobbar jag 9 st kvällar. Men det är ju i och för sig bra pengar det med, men det blir lite segt i längden.

Hur som helst for jag en sväng till Laura efter att jag hade slutat. Det kördes stad, land och rike och det  blev en trevlig stund. For efter det till Jossi, för att sedan runt halv ett, ett, åka till Sundsvall för att hämta hem lite folk. Landade väl innanför dörren här hemma någon gång vid två och nu har jag lite problem. Hade varit skönt om man hade kunnat slockna på en gång, men så var ju inte fallet. Känns som att det kommer att bli en rätt seg dag imorgon, men det får jag stå ut med.

Jag säger bara det, tre veckor kvar, sedan har jag tre, i mina ögon sett, välförtjäna semesterveckor. Ska bara njuta och må av att vara ledig! Det ryktas om Stockholm v.33 också, men vad som händer där, det vet man aldrig ;)

Nu ska jag försöka att sova igen. Ska befinna mig i kyrkan klockan elva imorgon.

Hoppas att ni har det bra och sover gott. Jag vet att jag är sjukt dålig på att uppdatera, men sån är jag! Natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0