Torsdag

Har varit ledig idag. Dagen började jag med att jag hade tid hos kiropraktorn klockan 10.45. Var tvungen att gå dit och kika på mitt knä som fick sig en liten kyss när jag hade bråttom och sprang upp för trappan hos Jossi och Viktor. Hur som helst verkar menisken och ledband bra, det är ju bra. Däremot verkar det som att senan har fått en liten bristning eller något vid fästet. Men inte fan ska det vara något allvarligt. Det känns bara lite, men det är snart över. Fick lite laserbehandling och nu kyls det för fullt.

Efter det uträttade jag några ärenden på stan innan jag hade en mysig lunch med min bästis. Det blev lunch på rutiga och det var ju lite trist att det regnade, annars hade det ju varit mysigt att sitta ute. Förresten så förstod jag nästan att det skulle regna idag, jag menar, jag var ju ledig, så varför skulle det inte.

Senare åkte jag och handlade lite, efter det lagade jag mat och klockan fyra for jag en sväng till Birsta, återigen med bästis. Vi skulle hämta några skåpluckor på ikea och så vidare. Allt gick bra och snabbt, som vanligt när vi är där nere. Tror seriöst vi är de snabbaste på att springa igenom allt där nere.

Återigen till vädret. Jag har sex arbetsdagar kvar nu innan semester. Det är i helgen, lör-sön, sedan är det i veckan tis-fre, sedan ska jag ha tre veckor semester. Skulle ju dock inte förvåna mig om jag får dåligt väder på min semester med tanke på att alla andra har haft en sån fin semester i början av sommaren. Men självklart hoppas jag på riktigt fint väder, det vore helt underbart.

Har även blivit riktigt ambitiös känner jag. Har fixat nytt sparkonto och ska börja spara riktigt seriöst nu. Inte för att jag har bestämt riktigt vad jag ska spara till, men det är alltid bra med en bra kassa inför framtiden liksom. Har inte någon riktig koll på var alla pengar tar vägen egentligen, så det känns som att det här är en bra plan. Om den kommer att fungera eller inte får man väl däremot se, jag hoppas ju det i alla fall.

Så till ett stort ämne i min hjärna just nu. Jag kom ju in på skola, i Umeå. Jag är väldigt kluven om vilket beslut jag ska ta. Allt har både för och nackdelar. Men jag har ju bestämt att om jag bestämmer mig för att inte plugga just nu, så kommer jag att jobba och tjäna lite pengar och fara och resa. För det är ju trots allt något jag skulle vilja göra och det är nog klokt att göra det innan man börjar plugga i så fall. Vi får se helt enkelt!

Nu ska jag försöka sova. Imorgon är jag också ledig. Blir något ärende och lunch på stan, sedan blir det till att stå på marknaden med laget. 14-18 fick jag som tid och jag klagar faktiskt inte, det är hur lugnt som helst liksom.

Vi hörs! KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0