Torsdag

Överlag hade jag en bra födelsedag igår, trots att jag jobbade kväll 15-21. Hur som helst så hann jag få mycket gjort innan jag började jobba och efter jobbet fick jag äta tårta som alla andra, vilket inte satt helt fel. Men givetvis så är det någon som ska vara kvar och se något travlopp, så jag får inte stänga förrän 20 över nio, vilket var frustrerande. Det tar nog lång tid att stänga i vanliga fall, så nu dök jag väl innanför dörren här hemma runt tio.

Imorgon blir det i alla fall tårta igen med tjejerna. Ska bli mysigt. Tror det blir till att köpa tårta, med tanke på missödena som har varit tidigare år för min del, när det gäller att baka tårta. Äter inte hunden upp tårtbottnarna, så börjar det tydligen brinna i ugnen. Det är inte alltid lätt. Därför tänker jag ligga på latsidan och köpa tårta imorgon.

Ska även fixa till på lördag imorgon, jag och Jossi. Helt sjukt vad tiden har gått snabbt, men jag tro att det blir en helt fantastisk helg!

Idag ringde klockan runt nio. Men eftersom jag somnade rätt sent igår, innebar det att jag försov mig. Får sms fem i tio och flyger upp ur sängen, Jossi och Viktor skulle ju komma och hjälpa mig med lite grejer klockan tio. Hur som helst gick det bra och hyllorna och tavlan som har stått här på rummet i ett hörn ett tag (ett halvår) är äntligen uppe. Fick en fin klocka av mamma och pappa också att ha på väggen, så den satte vi också upp. Jag är riktigt nöjd faktiskt. Nu är det bara en spegel som saknas, så känns det som att det mesta faktiskt är färdigt. Kanske något att ha på hyllan ovanför sängen vore något också, det får jag fixa. Fixade ett nytt ljusfat också, rätt enkelt, men jag tycker att det var blev ganska gulligt ändå.

Så nu har jag nyss dragit en storstädning av rummet. Plockade även ordning på tvätt också, som legat ett tag. Förutom allt det har jag även hunnit med att klippa mig, handlat och .. handlat. Det känns som att det har varit en rätt stressig dag, men nu är allt som uppdukat för en bra helg tror jag. Några småsaker kvar bara, sen är allt klart.

Nu ska jag ta och äta, sedan byta om och åka på träning. Efter det blir det bara till att mysa, ensam! Det kommer att bli så himla skönt att bara få slänga sig i soffan och ta igen sig efter några stressiga dagar.

Passar väl på att slänga in några bilder så ni får se hur det blev tillslut.

 

 

 

Jag är dock jävligt usel på att ta bilder, det är liksom inte min grej, ber om ursäkt för det!

Vi hörs! Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0