Skönaste vinsten hittills den här säsongen

Jag måste bara skriva det. Vi kommer till ängevallen, utan någon endaste avbytare beger vi oss mot Sidensjö för att möta Sidensjö/Nätra/KB65. Väl framme värmer vi upp och matchen drar igång. Efter knappt en minut dunkar dom in 1-0 och man började fundera vad det var frågan om. Sen krigar alla tjejer hela matchen! Det sker en rätt stor catfight på plan, har aldrig varit med om något liknande. 2 röda kort, ett för vardera lagen leder det till. Snacka om att min bästis kan tända till, haha :D

Hur som helst fortsätter matchen. Vi sätter 1-1 när det kanske återstår en kvart. Så blir Carro Jonsson kapad några minuter senare, och vi får straff. Jag får lägga och det blir mål, 2-1 och det blev också slutresultatet. Snacka om att det var skönt! Med tanke på hur fult de spelade och att vi kom dit med den tunna trupp vi hade idag och vinner med 2-1, det är grymt!

Nu har nog många tjejer rätt mycket krämpor. Ska bli skönt med lite vila nu över midsommar och sedan komma igen efter det. En match kvar, nästa helg, den tredje, hemma mot Bollsta. Sedan blir det uppehåll och det känns som att det behövs för att alla ska bli ihoplappade.

Hur som helst, skönaste vinsten på läääänge, tror nästan att det är den skönaste vinsten jag har varit med om. Nu efteråt känns det som att det var värt att ge bort jobbet idag, faktiskt.

Imorgon är jag ledig. Ska till optikern halv 12, sedan far jag och Carro ner till Birsta en sväng. Efter det blir det nog att städa en hel del, har lite att städa och det kan ju vara skönt att få bort det när man är ledig. Ska även sätta om mina tomatplantor som jag fick, de har ju växt så in i norden! Jag är kanske inte så dålig på att sköta växter ändå? hehe.

Nu ska jag avnjuta lite gott att tugga på innan jag lägger mig. Ha det bra gott folk! Sov gott. Natti =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0