Fredag

Hej alla glada!

Nu har jag varit med om min livs första skolvecka på ett universitet. Det är många olika intryck som ska smältas och det är svårt att sätta ord på allt som har snurrar kring i huvudet under den här veckan. Det är förvirrat, kaosartat, spännande, intressand och massor av fler känslor som har känts under veckan.

För de som inte vet hur det är att plugga på universitet, så kan jag säga att det skiljer sig en aning om man jämför med gymnasiestudier. Det är mycket mer begrundat på eget ansvar, svårare att få tag på litteratur (eftersom man inte får dessa utdelade) etc. I början undrade man hur tusan man skulle klara av detta, men nu är man betydligt lugnare. Nu låter det kanske som att jag inte känner mig som en nybörjare fortfarande, efter en ynka vecka, men det gör jag, definitivt.

Vi fick reda på våra basgrupper för någon dag sedan. Jag är riktigt nöjd med min grupp. Gruppsamordnare blev jag ju också, vilket kändes lite konstigt. Men alla i gruppen kommer att vara gruppsamordnare någon gång, så det kanske bara är skönt att vara först ut. Dessutom hjälps alla åt och vi har ett gemensamt ansvar, så det känns bra.

På tisdag ska vi fara på internat också. Det kommer att innehålla en hel del övningar etc, plus övernattning till söndag. Alla kommer att vara ansvariga för olika områden, som min grupp har hand om middagen dag 1 osv. Jag tror att det kan bli roligt, man lär säkert känna varandra ännu bättre med.

Då kanske vi ska ta och prata om nollningen. Det har varit aktiviteter varenda kväll sedan i måndags. Det har varit väldigt roliga kvällar och man stöter ständigt på nya ansikten, vilket kanske inte är konstigt när vi är 97 stycken i klassen. Stod dock över nollningen i onsdagskväll, med tanke på att jag har varit och fortfarande är risigt, vilket gör att jag står över idag med och satsar på morgondagen istället. Alla faddrarna verkar helt underbara också, vilket också gör att det känns tryggt.

Mer än så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Det har varit fint väder här i Umeå stort sett varje dag. Ska fortsätta att vara sol ända fram till söndag, så det känns skönt. Dessutom ska jag väl passa på att skryta om att jag cyklar till skolan. De som känner mig vet att jag inte har cyklat på år och dagar, förutom när vi hade en cykeltur på idrotten för några år sedan. Jag har Maddes silvriga racer, som inte har någon växel dessvärre, men man trampar på. Så det har varit rätt ovant och jobbigt om jag får säga min mening, men det går bättre och bättre.

Helt underbar sambo har jag också. Linnéa är verkligen toppen! Jag är lyckligt lottad som får bo med henne. Det är så himla många som inte ens har någonstans att bo och jag har möjligheten att bo här liksom, det är helt fantastiskt.

Givetvis saknar jag er där hemma grymt mycket! Men det vet ni redan om och ni vet att jag kommer hem och hälsar på snart. Har ju sån himla tur att jag har en från Härnösand i min klass och basgrupp, som har bil och åker hem varje helg! Så man kan väl säga att jag kan komma hem i stort sett vilken helg jag vill, helt otroligt.

Till sist ska jag bara säga att jag längtar till Stockholm. Det kommer väl bli en resa dit inom snar framtid hoppas jag, det blir spännande!

Nu har ni fått läsa typ en hel uppsats, men då kan jag bara säga: skyll er själva och att det inte är något alls om man jämför med det jag har att läsa nu framöver. Skämt och sido, det är kul att ni är in och läser :)

Tackar även Laura för min nya design, den är jättefin!!


Vi hörs! Ha det bra! KRAM


Racern!

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul med bilder försätt med de:D

2010-09-03 @ 19:46:04
Postat av: Anonym

kul med bilder fortsätt med de:D

2010-09-03 @ 19:46:16
Postat av: Anonym

kul med bilder, fortsätt med de:D

2010-09-03 @ 19:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0