Snart god natt

Det är typ tusen tankar som gnager på i mitt huvud just nu. Förutom det tråkiga som jag har försökt att lära mig inför tentan ikväll, så är det väl 999 saker till. Jag kan inte sluta att bli så himla fascinerad över hur olika vi fungerar som människor.

Jag menar, bara för att jag tolkar något på ett visst sätt så betyder inte det att alla andra tolkar det på samma vis. Samtidigt är det kanske inte det enklaste att sätta sig in i andras funderingar och tankar heller, eftersom man då måste kunna förstå den andres tankesätt.

Alltså jag skulle kunna sitta här och skriva ner hur många rader som helst. Men känner inte att det är speciellt nödvändigt. Jag tror ändå inte att folk skulle tycka att det var jätteintressant läsning direkt.

Innan jag åkte upp hit till Umeå idag, kändes det riktigt jobbigt. Man grät en skvätt och kände att man inte ville åka. Direkt när jag satte mig i bilen och spände fast bältet, så var det som borta. I alla fall den där riktigt jobbiga känslan. Nog för att jag hellre hade stannat hemma än att åka hit, det kan jag faktiskt inte förneka. Jag mår så himla bra hemma med mina nära och kära.

Imorgon, liksom alla andra dagar här uppe, kommer jag att ha tankarna på mycket annat, vilket gör att dagarna här uppe går i vilket fall som helst. Man känner sig ändå lite bekväm med att vara här också, men det känns som att det är något som saknas - är alla där hemma.

Tror faktiskt att den här veckan kommer att springa förbi. Imorgon ska vi träffas med basgruppen och förbereda inför det muntliga seminariumet på tisdag och efter det är det plugg inför tentan som gäller. På tisdag går ju nästan hela dagen till att vara på universitetet och har man ork kvar måste man plugga efter det med. Hela onsdagen och torsdagen kommer att spenderas med huvudet djupt i böckerna och på fredag är det tenta.

Nu är det väl bara att hoppas att man kommer att vara lika ambitiös som man har planerat. Hur som helst så är jag faktiskt inte så jättenervös, det värsta man kan göra är att misslyckas och då får man fler försök.

Ska krypa ner i sängen nu och hoppas på att veckan går snabbt. Sov gott allihopa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0