27 december

På juldagen var jag, Marris, Thomas och Kristoffer ner till Birsta. Gick runt och kikade i olika elektronikbutiker eftersom det var de enda affärerna som hade öppet. Med tanken att åka dit för att inte köpa någonting stod plötsligt jag och Marris där framför systemkamerorna. Rea. Vi ångrade oss dock i sista stund innan vi åkte hem och kom hem utan någonting alls. Resan hem var ett kapitel för sig.

I alla fall så ångrade vi ju såklart oss igen på kvällen. Så våra grabbar åkte ner på annandagen (igår) och på en grisblink var vi båda ägare till varsin Canon eos 1000D. Jag har ju alltid velat ha en systemkamera och nu när jag väl har en hoppas jag på att den kommer att användas flitigt.

Idag har dagen mest bestått av jobb och andra nödvändigheter, städning t.ex. Det är ju inte direkt kul att städa, men jag slog igång en partylista på spotify och det gick rätt smärtfritt tack vare den. Jag har ju legat på latsidan när det gäller städningen på senaste, men det kanske inte är allt för konstigt när man inte är hemma så mycket.

Imorgon blir det Birsta och jobb. Ser fram emot fredag då det blir mys hemma hos Marris och Thomas med middag, spel och junior-vm som avslutning. Jag tror att det blir en toppenkväll. Middagen blir det grabbarna som fixar medan vi får slappa den här gången. Något gott att dricka kommer det nog också bli, var så säkra.

Sedan står vi där, på lördag, inför ett nytt år. Det är insane vad tiden har sprungit iväg. Jag har bara en jobbdag kvar det här året och den är liksom imorgon. Känns faktiskt rätt bra att vara ledig några dagar sedan.

Nu ska jag slappa och rå om mig själv. Kramar! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0