31 december

Nu står vi inför den sista kvällen på det här året, 2011.

Som ni vet brukar jag alltid komma med en sammanfattning om hur året har varit, vilken jag ska försöka knåpa ihop nu. Den kommer nog inte att bli lika lång som tidigare år men jag tror ändå att ni som har följt mig och har en del i mitt liv vet det mesta redan. But here we go.

Precis som alla tidigare och säkerligen nästakommande år har det här året haft sina positiva och negativa stunder. Ofta är det väl ändå de få negativa stunderna som sätter starkast spår, trots att de ljusare är betydligt fler. Det borde ju vara tvärtom kan man tycka, men ibland är det bara så att de mörka stunderna slår betydligt hårdare än vad de ljusare lyfter upp en.

Dock måste jag erkänna att det här året definitivt har bestått av mycket fler bra stunder än dåliga. Dessutom för ofta, om inte alltid, de negativa sakerna med sig något gott efteråt. Efter regn kommer solsken som det så fint heter. På det hela sett har det här året varit ett riktigt bra år. Det har blivit en hel del förändringar och utveckling av högsta grad, men så gott som allt det till det positiva.

När jag ser tillbaka på det gångna året känner jag att det har varit ett riktigt (ursäkta) jävla bra år. Jag kan inte minnas ett år där mitt mående har varit så bra som genom detta. Mycket beror väl på att jag har utvecklats en hel del i mig själv. Jag har lärt mig att acceptera och se saker på ett bättre, mer rättvist sätt än tidigare.

Jag har otroligt många att tacka för det här fina året. Min bästa vän, min familj, mina underbara vänner och Kristoffer. Alla ni nära och kära har varit en viktig del i min personliga utveckling. Ni har alla bidragit till att jag mår så bra som jag gör idag. Ni förgyller alla mina dagar och jag kan inte med ord beskriva hur tacksam jag är för allt ni gör för mig och för att ni finns vid min sida genom gott och ont.

Kort och gott så mår jag bra helt enkelt. Jag är nöjd med tillvaron och jag känner mig tillfreds med livet just nu. Det känns som att saker och ting börjar att falla på plats i mitt liv och det känns bra. Det kanske sticker i ögonen på vissa, men jag vet att alla som jag har i mitt liv nu glädjs med mig.

Någon bättre sammanfattning än såhär blir det inte i år. Det är fullt upp hela tiden och nu ska snart festblåsan på och trevligheter avnjutas. Det blev inte mycket skrivet om vad jag har gjort och blablabla, men alla vet ju det ändå. Ni har ändå fått den mest väsentliga faktan i det här inlägget och jag hoppas att ni är nöjda med det.

Nu återstår det att önska er ett gott slut och ett gott nytt år. Jag ser fram emot ett fantasiskt 2012 med alla er fina, underbara människor. Sköt om er så hörs vi nästa år (hehe). KRAMAR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0