16 februari

Som rubrik var jag på väg att skriva 16 december, alla skruvar är alltså inte på plats idag.

Vädret är i alla fall skit. Det snöar som tusan och det är kallt. Det är väl ändå tur att det är kallt så det blir pudersnö istället för blötsnö, inte lika tungt att skotta bort. Trots det är det helt enkelt inte kul att gå ut, plumsa sig fram och se ut som en snögubbe när man kommer in, så är det bara.

Jag har i alla fall fått en sak bortstökad idag, som har hängt över mig ett tag, så det är jag i alla fall nöjd över. Snart ska jag byta om och gå på jobbet också, 15-21 är det som gäller idag. Efter det kommer jag säkert också vara lite nöjd. När jag har jobbat klart för idag är jag ledig imorgon och fredag, jobbar helgen och sedan ledig måndag vilket ska bli riktigt skönt.

Linnéa kommer hem idag, vilket känns väldigt roligt. Så någon eller några utav dagarna kommer jag att kunna träffa henne innan hon återigen beger sig "hem" till Norge. Pratade nyss med henne i telefon och hon satt på tåget. Att åka tåg i det här vädret är ju inte alltid det roligaste och när jag pratade med henne stod de stilla, men förhoppningsvis är de på väg igen och jag hoppas att hon får komma hem så snabbt som möjligt.

Ikväll ska jag bara ta det lugnt, slå mig ner i soffan och titta på one tree hill. Jag hoppas att det är bra, för det är väl det jag mest ser fram emot med den här dagen.

Så, nu ska jag kila. Hoppas att ni har en bra dag! Puss och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0