20 februari

Tänk om man skulle veta hur många gånger man verkligen har gjort bort sig här i livet. Ibland märker man det på en gång och ibland inser man det först i efterhand. Jag vill inte ens veta hur många gånger det är utan det viktigaste är ju att man lär sig av sina misstag, helt enkelt.

Ikväll var jag till syrran en sväng. Att vara tvilling är fasen grymt. Vi är ju rätt lika men också lite olika. Vi tänker ibland exakt likadant och ibland skiljer sig våra åsikter. Hur som helst så kan man inte hålla sig för skratt hela tiden, till exempel som igår på jobbet. Vi står i kassan, tre karlar som har stått och surrat ett tag ska åka, de skulle köra ner till Stockholm, säger "hejdå tjejer, ha det så bra" varpå vi svarar exakt samtidigt "hejdå, kör försiktigt". Jag vet faktiskt inte om karlarna reagerade, men det gjorde ju minsann vi kan jag lova.

Det jag ville komma fram till är att jag är jätteglad över att jag har en tvilling. Givetvis är jag minst lika glad för mina två andra systrar med, men det är något speciellt med att vara tvilling. Ikväll hade vi en väldigt bra stund. Vi pratade om viktiga och mindre viktiga saker och det känns skönt att prata ut. Det var längesedan vi gjorde något bara jag och Jossi, så därför kändes det extra skönt att få lite kvalitétstid ikväll. Hon är helt enkelt bäst, min tvilling.

I övrigt så fungerar mitt nyårslöfte väldigt bra och livet flyter på. Det känns som att jag förändrades lite under den korta (men nyttiga) tiden som jag bodde i Umeå. Ibland undrar jag såklart om jag verkligen gjorde rätt som hoppade av skolan, men samtidigt så kanske jag inte hade mått så pass bra som jag gör nu, ifall jag inte hade gjort det. Man kan inte grubbla över saker som varit allt för mycket och man ska försöka att inte ångra saker heller, det gör bara vissa saker betydligt jobbigare än vad de är, that's it.

Såklart finns det ju vissa saker i det förflutna som man ältar lite mer än andra, men det är så livet är. Jag mår i alla fall bra nu och det känns som att det är det som är huvudsaken. Visst har man lite smått panik över vad man ska göra i framtiden och över vad man vill göra med sitt liv, men jag tror att det kommer att visa sig snart det också.

Så, hur som helst så ska jag försöka att sova nu. Det blev lite sömn i natt och natten innan det så det ska bli grymt skönt att sova några timmar längre i natt. Jag hoppas att ni mår bra och att ni har haft en bra helg. Sov gott! Kramar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0