26 juli

Att vakna klockan tjugo över sex av att pappas väckarklocka ringer konstant i säkert tio minuter utan att bli avstängd gjorde ju mig måttlig glad imorse. När jag väl tjurat på och försökt hålla för öronen och alla olika knep jag kom på utan resultat var jag alltså tvungen att kliva upp och stänga av den själv. Det visade sig att pappa inte ens var hemma utan hade gått ut en sväng och glömt den rackaren på.

Svårt att somna om och efter det ringde det på dörren klockan tio. Fia klev visserligen upp men vägrade öppna i underkläder eftersom det var någon hon inte kände så jag fick yrvaket ta smällen. Det visade sig att personen i fråga sökte min pappa som kunde laga bilar och någon sån har jag ju faktiskt inte. Missförstånd eftersom han som lagade bilar på macken förut bodde här innan oss.

Då var det ingen idé att lägga sig mer. Det blev en dusch och sedan åkte jag till stan för att fixa lite saker. Shoppade faktiskt ett par klädesplagg för första gången på hur länge som helst, det kunde jag faktiskt unna mig den här gången.

Imorgon är jag ledig och då blir det en sväng på stranden om vädret tillåter. Det ska ju det enligt yr.no men man kan ju aldrig vara helt säker. Sedan ska jag och kika på fotboll. Det är tydligen många matcher som kommer att spelas imorgon men jag ska och titta på när tjejerna spelar tror jag.

Jag är smått sugen på att gå ut en sväng också imorgon eftersom det ska bli fint väder, men vi får väl se vad det blir av allt helt enkelt. Man måste ju passa på att njuta när det är fint väder.

Nu tänkte jag faktiskt (redan) ta och sova. Sköt om er :) Puss och kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0