5 juli

Började dagen med att åka upp med bilen till Dahlboms där det fixade däcket på bilen. Skönt att det bara är att tuta och köra nu igen. Får beställa ett nytt reservdäck vid ett senare tillfälle och efter det är allt klart.

Blev upplockad av bönan och Linnéa runt 9 tiden. Då bar det av norrut och till Skuleberget. Vi gick ända upp till toppen och det var en jobbig men dock så trevlig stund. Det tog rätt bra på benen och andningen att gå ända upp kan jag meddela, men det var häftigt som tusan också tack vare utsikten. Sedan är det ju häftigt att man har varit upp dit också. Blev dock lite besviken över grottan, som faktiskt inte var nästan någonting att se.

Efter bergsbestigningen så bar det av till andra sidan e4an och en rastplats för lunch, vilken var riktigt god. Proppmätt var bara förnamnet och vi satte oss i bilen en stund i väntan på att magarna skulle kunna inta efterrätten.

Vi hamnade i Bönhamn för fikastoppet. Det var riktigt fint där och det var faktiskt första gången jag var dit. En hel del skratt och bilder blev tagna och vi får väl se om det var någon som var så pass bra så de dyker upp här vid ett senare tillfälle.

En riktigt bra dag kan jag meddela och det var en rolig present. De är bra påhittiga de där tjejerna. När vi väl kommit hem åkte jag, Fia, Linnéa och Selmis och badade. Det var dock bara jag och Selmis som doppade oss. Alldeles för mycket bromsar och getingar ledde till en rätt kort stund på "fem-minuters".

Ikväll var jag och Marris ut på en "joggingtur" som faktiskt blev en promenad. Tog med oss Selmis och gick runt elljusspåret och jag är faktiskt glad att vi gick istället för att springa. Jag lär ha måttlig träningsvärk i benen efter bergsbestigningen faktiskt. Så det blir till att vila imorgon så man orkar träna på torsdag.

Avslutade hela dagen och kvällen med jordgubbar och film. Vi blev många som satt i soffan ikväll och såg Svinalängorna. Jag, Marris, Fia, Jossi och Viktor var det till en början och sedan anslöt även Alex. Filmen var väl inte så bra som jag hade hoppats men det var en trevlig stund i vilket fall som helst.

Nu tänker jag släcka ner och sova till typ klockan nio imorgon och klockan tio är det stranden som gäller. Smitingen eller Svartvik återstår att se och det spelar inte mig någon större roll. Jag ska ju ändå bara bygga på brännan och kanske, då menar jag kanske, ta mig ett dopp i havet.

Sköt om er och sov så gott! Kramar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0