17 november

Vi är inne i mitten av november och det har fortfarande inte kommit någon snö. Igårmorse när jag åkte in till stan var det en minusgrad ute och idag är det plus. Det går upp och ner hela tiden och det känns himla skumt. Gräsmattorna är alldeles gröna och blommor blommar, det känns helt omvänt. Man får nästan vårkänslor när man vistar sig ute.

Nu har vi laddat upp med drickbart inför helgen. Har också hunnit fika med beanie och ätit lunch med Marris. Var också förbi hos syrran en sväng, huset blir jättefint. De är så duktiga och det ska bli skönt för dem när de får slappna av och bara njuta när har blivit klart.

Jag fick ett himla fint sms av Linnéa idag, som gjorde min dag. Tänk att några ord i ett meddelande kan göra en så glad och få en att känna sig så lycklig. Jag har så himla fina människor runtomkring mig, det är ett som är säkert.

Det ska också tilläggas att jag har fått en annan bild av mig själv än vad jag hade för ett år sedan. Jag utvecklas, människor i min omgivning utvecklas, det sker förändringar, men det betyder inte att något behöver försvinna. Jag är samma person som förut, kanske snäppet bättre, but still - jag är fortfarande jag och det förändras inte.

Utveckling och förändring hör till livet. Relationer, människor och situationer utvecklas och förändras. Man behöver helt enkelt inte vara rädd. Förändring behöver inte vara något negativt utan kan i många fall betyda tvärtom och leda till något ännu bättre. Man kanske inte förstår det just när man är inne i det och det kan ta tid att lära sig, förstå och framför allt acceptera saker och ting.

Jag har äntligen lärt mig och där står jag idag - måendes bättre än tidigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0