20 november

Ber om ursäkt att jag inte har skrivit här på hela helgen men jag har haft annat för mig. Dessutom är det inte så himla lätt att skriva och greja när man är på ett ställe, mitt i ingenstans, där man knappt har mottagning nog att kunna få eller skicka något sms.

I fredags åkte jag, Tove, Cilla och beanie till Ålviken. En bilresa på 26 mil väntade oss för att nå fram till Cillas stuga. Normalt sett brukar den resan ta 2,5 timme men först efter 4,5 timmar klev vi innanför dörren till stugan. Klockan var då runt halv tio och man tänkte att den kvällen skulle sluta snabbt, men tji fick vi. Det blev beerpongande, sällskapsspel, prat, skratt och en del att dricka. Klockan fem gick vi för att knoppa och jag tror nog att alla sov bra gott den natten.

Igår blev det lite rundvisning och det där stället är verkligen mysigt. Så tyst, fridfullt, stilla, fint och öde. Det var faktiskt riktigt härligt att spendera helgen där, utan att man kunde bli nådd 24/7. Även om man inte är speciellt utvilad fysiskt efter alla aktiviteter, så är man definitivt utvilad psykiskt. Det var skönt att komma bort från måsten och tankar på allt hemma.

Redan innan klockan slog elva så kastade vi in handduken igår. Vi var igång tidigt och det var faktiskt riktigt skönt att gå och lägga sig redan då, vilket också ledde till att man mådde bra idag. Efter en hel del surr om allt och ingenting somnade man till slut och även om man inte sov lika gott som första natten så sov jag helt okej i natt också.

Hur som helst har det varit en riktigt bra helg, med fint sällskap. Vi har nog pratat om allt mellan himmel och jord och skrattat så vi fått ont i magen. Nu ska det dock bli skönt att få sova i sin egen säng och det känns rätt skönt att jag är ledig från jobb imorgon. Sköt om er. Kramar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0