30 januari

I fredags var jag och tränade med bönan innan det var dags för jobb 14-19. Efter jobbet åkte jag och Totte direkt upp till Madde och Jörgen för lite sällskapsspel, godricka och gott att tugga på. En lugn och trevlig kväll.

I lördags var det fullt upp. Vi åkte och hjälpte Marris och Thomas i lägenheten. Vardagsrummet blev målat och tapetserat och det blev fint! Efter det åkte vi hem, duschade och åkte direkt vidare till Henke för middag. Jag, fyra grabbar, gomiddag och modo-vinst med 6-2 - inte dumt alls.

Efter middagen åkte vi vidare till Anna för fortsatta trevligheter. Det blev väl kanske en och annan minttushot för mycket, men det blev i vilket fall som helst en riktigt rolig kväll. Vilket i och för sig kändes typ hela dagen igår, men det är sånt man kan ta ibland.

Igårkväll var jag hos Cilla och det blev söndagsmys. Gott att tugga på och gott att dricka (perfekt dagen efter). Blev en hel del surr om allt mellan himmel och jord plus en del tv-tittande. Båda var nog rätt sega, Cilla som jobbat hela helgen och jag som varit ute och slirat. Det blev en rätt tidig kväll och det var nog skönt för oss båda.

Imorse vaknar jag och Totte av att det knackar på dörren till mitt rum. Pappa sticker in huvudet och frågar när Totte börjar och det är ju klockan sju som alltid. Då pappa var in var klockan kvart över .. och väckarn hade inte ringt. Snacka om snopet. Men han var snabb och det gick nog bra trots allt. Jobbigt det där när klockan inte ringer ändå, man förlitar sig ju verkligen på den.

Nu är det snart jobbdags. Hade jag hittat mina skridskor hade det nog blivit till att åka lite ikväll, men icke. Får väl åka och träna istället då.

Sköt om er så hörs vi! Kramar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0