6 januari

I natt satt jag och lillasyrran på mitt rum och tittade på JVM-finalen mellan Sverige och Ryssland. Snacka om att det blev en riktig rysare. Man satt med andan i halsen ett X antal gånger innan matchen till slut avgjordes i sudden. Sverige var faktiskt överlägsen stora delar av matchen och segern kändes rättvis. Man sov rätt gott imorse kan jag lova.

Eftersom matchen drog ut på tiden och man inte kom i säng förrän strax efter fem var det kanske inte konstigt att man låg kvar i sängen in i det sista innan man gick till jobbet. Jobbade hela mitt pass idag och det gick faktiskt bättre än väntat. Skönt att man klarade av det och nu återstår ett kvällspass imorgon också innan jag öppnar på söndagmorgon.

Ikväll har jag varit hos syrran med Emma och Katarina. Det var en riktigt trevlig kväll på alla sätt och vis. Gott att tugga på, spel i form av allsång på skansen (som var över förväntan) och till sist en hel del matcher i biljard. Jag och Emma knep seger på seger och övertygade mer än resterande två. Det kändes skönt att gå vinnande ur striden.

Biljard är faktiskt riktigt roligt att spela. Det var väldigt längesen jag gjorde det så det var kul att fräscha upp minnet. Hade vi inte bestämt oss för hur mycket vi skulle spela och hade det inte varit så att Jossi ska jobba morgon imorgon så hade vi nog kunnat spela hela natten. Många goa skratt bjöds det på och jag är glad att jag orkade med hela kvällen.

Nu var jag valet i kvalet om jag skulle se vampire eller om jag ska försöka sova och se det imorgon innan jobbet. Det känns ju rätt osannolikt ändå att jag överväger att spara det till imorgon med tanke på hur mycket jag har längtat efter det här, men samtidigt känner jag att jag kanske uppskattar det mer imorgon när jag är vaken på riktigt.

Snart kommer alla andra serier som jag väntar på också, plus att sista säsongen någonsin av oth kommer. Jag har inte så jättehöga förväntningar på sista säsongen, men samtidigt vet jag att den kommer att vara grymt bra - som oth alltid är.

Näe, nu blir det prat om allt möjligt om jag inte tar och avslutar här och nu, så jag säger godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0